Iš Indonezijos sostinės Džakartos pakilęs lėktuvas iš radarų ekranų pradingo trečiojo parodomojo skrydžio metu. Skrydis turėjo trukti apie pusvalandį, tačiau jokių signalų iš lėktuvo nebegaunama jau kelias valandas, praneša lenta.ru.
Negaunama jokių signalų ir iš avarinių radijo švyturių, kurie įsijungia susidūrimo ar nutūpimo ant vandens atveju.
Žinoma, kad laineris iš radarų dingo po to, kai įgula paprašė leidimo nusileisti iš 3 tūkst. į 2 tūkst. metrų aukštį. Tuo metu lėktuvas buvo maždaug už 100 km nuo oro uosto. Pranešama, kad tose apylinkėse yra aukštesnė nei 2 tūkst. metrų aukščio viršukalnė.
Papildyta 15.13 val. „Sukhoi Superjet 100“ į Indoneziją atskrido atlikdamas turą po Azijos šalis. Iš viso buvo planuota aplankyti šešias valstybes – Kazachstaną, Pakistaną, Mianmarą, Indoneziją, Laosą ir Vietnamą. Į Džakartą lėktuvas atskrido gegužės 9-ąją ir iki dingimo suspėjo atlikti du demonstracinius skrydžius.
Šis lėktuvas, kurį sukūrė aviacijos kompanija „Graždanskije samolioty Suchogo“ kartu su italų bendrove „Alenia Aermacchi“, skirtas regioniniams skrydžiams. Į pirmąjį skrydį „Sukhoi Superjet 100“ pakilo 2008 metais, o pernai balandį pradėti vykdyti pirmieji aviakompanijų užsakymai šiems lėktuvams.
Papildyta 15.32 val. Newsru.com patikslino, kad lėktuvas dingo ne trečiojo, o antrojo Indonezijoje surengto demonstracinio skrydžio metu. Pirmą kartą lėktuvas į Džakartos dangų pakilo su aviakompanijos „Sky Aviation“ stiuardesėmis ir kompanijos „VEB-Lizing“ bei Rusijos eksporto kreditų ir investicijų draudimo agentūros atstovais. Antrojo skrydžio metu į orą pakilo nauji potencialūs lainerio užsakovai – Indonezijos aviakompanijų „Batavia“, „Pelita“, „Air Aviastar“ ir „Sriwiajya Air“ atstovai.
Prognozės niūrios
Šansai, kad incidentas baigsis laimingai, menki, pripažino naujienų agentūros „Interfax“ pašnekovas, dirbantis Rusijos aviacijos pramonėje.
„Kol kas mes nežinome, kas įvyko, ryšio su ekipažu nėra jau seniai. Gaila, bet patirtis rodo, kad laimingos baigties galimybės tokioje situacijoje yra menkos“, – sakė neįvardintas šaltinis.
Pasak pašnekovo, kol lėktuvas nerastas, kalbėti apie įvykio priežastis dar anksti. Jis neatmetė galimybės, kad lėktuvo įgula galbūt buvo priversta dėl kokių nors priežasčių leistis avariniu būdu. „Bet jūs patys suprantate, kad jų šansai kalnuotoje vietovėje, kokios būdingos Indonezijos saloms, menki“, – sakė agentūros pašnekovas.
Į numanomos katastrofos vietą sraigtasparniais išsiųsti Indonezijos gelbėtojai.
Keista „Twitter“ žinutė (papildyta 16.07 val.)
Socialinio tinklo „Twitter“ vartotojas aremookephy, kurio paskyroje nurodyta Kristinos Kuržukovos pavardė, pareiškė, kad skrenda Indonezijoje dingusiu laineriu ir kad su lėktuvu viskas tvarkoje, neskaitant nedidelių problemų su ryšiu, rašo gazeta.ru.
„Visi truputėlį baiminasi, tačiau stiuardesės visais profesionaliai rūpinasi, ramina“, – parašė savo „Twitter“ paskyroje vartotoja.
Tačiau merginos pranešimo autentiškumu suabejojo kiti „Twitter“ naudotojai. K.Kuržukova išties yra iš radarų dingusio lėktuvo keleivių sąraše. Kompanijoje „Suchoi“ ji dirba kontraktų vadybininke. Tačiau prieš dingdamas iš radarų lėktuvas buvo vos už 100 km nuo oro uosto, bet jame ar jo apylinkėse nepasirodė jau kelias valandas. Per tą laiką, jeigu lėktuvas vis dar būtų ore, jau būtų pasibaigusios jo degalų atsargos.
Paieškas apsunkina lietus, rūkas ir tamsa (papildyta 16.20 val.)
Gelbėtojų vykdomas paieškas apsunkina blogos oro sąlygos – rūkas ir stiprus lietus. Indonezijoje jau atėjo vakaras, sutemo, praneša „RIA Novosti“. Ryšio su lėktuvu nėra jau ilgiau nei 4 valandas.
Gelbėtojus glumina ir tai, kad iki šiol neįsijungė avarinis lėktuvo radijo švyturys, kuris turėtų aktyvuotis katastrofos atveju. Incidentą tiriantys Indonezijos pareigūnai neatmeta galimybės, kad lėktuvas galėjo ne patirti avariją, o atsidurti pagrobėjų rankose.
Mobilieji veikia, tačiau niekas jais neatsiliepia (papildyta 17.06 val.)
Dviejų iš penkių Indonezijos žurnalistų, skridusių laineriu, mobilieji telefonai veikia, tačiau niekas jais neatsiliepia.
Apie tai praneša interneto portalas detik.com, kuris remiasi žurnalu „Angkasa“. „Signalas perduodamas, tačiau atsakymo negauname“, – sakė žurnalo redaktorius ir žymus Indonezijos aviacijos ekspertas Dudi Sudibyo.
Jo teigimu, lėktuvu skrido du žurnalo darbuotojai.
Paaiškėjo, kurioje vietoje lėktuvas dingo (papildyta 17.13 val.)
Lėktuvas dingo iš radarų ekranų Salako kalno, esančio apie 59 kilometrai nuo Džakartos oro uosto, rajone, naujienų agentūrą „RIA Novosti“ informavo Indonezijos oro erdvės kontrolės aviacinės tarnybos atstovas.
Salako kalno aukštis – 2180 metrų.
Pranešama, kad lėktuvo paieškos rajone vyks visą naktį, o ryte prie gelbėtojų prisijungs ir specialistai, rajoną tyrinėsiantys iš sraigtasparnių.
Lėktuve – 50 žmonių (papildyta 18.10 val.)
Naujausiais duomenimis, lėktuvu skrido 50 žmonių – 38 Indonezijos piliečiai, 8 Rusijos piliečiai, prancūzas, amerikietis, 2 italai.
Kaip rašo „RIA Novosti“, lėktuvas galėjo nukristi Vakarų Javoje esančiame draustinyje. Draustinio vadovas Agusas Priambudis pasakojo, kad Tapos kaimo gyventojai girdėjo lėktuvo gausmą. Tačiau kol kas neturima daugiau jokių duomenų apie tai, kad lėktuvas nukrito būtent tose apylinkėse. Gelbėtojų darbui kliudo stiprus lietus.
Siaurinamas paieškų laukas (papildyta 22.30 val.)
Specialistams, ieškantiems galimos lėktuvo nukritimo vietos, pavyko nustatyti tikslias koordinates, iš kurių paskutinį kartą iš lėktuvo pasiųstas signalas, praneša portalas lenta.ru. Tai smarkiai susiaurino paieškos lauką.
Planuojama, kad sraigtasparniai į šią vietą išskris vos prašvitus.
Šiuo metu lėktuvo ieško gelbėtojai, prie jų prisijungė kariškiai ir policija.