Pučiant smarkiam vėjui ir esant aukštoms bangoms 48 metrų ilgio keltas „KM Lestari“ antradienį plaukė iš Sulavesio į netoliese esančią Selajaro salą. Siaučiant audrai buvo apgadintas laivo kairysis bortas buvo apgadintas ir į korpusą pradėjo tekėti vanduo, todėl kapitonas keltą nukreipė užplaukti ant seklumos, maždaug už 300 m nuo kranto. Kaip manoma, laive buvo apie 190 žmonių.
Nuotraukose iš nelaimės vietos matyti išsigandę keleiviai, prisiglaudę prie apvirtusio „KM Lestari“ borto. Kiti keleiviai plūduriavo jūroje ir laukė pagalbos.
Bangos nubloškė nuo kelto denio sunkvežimius ir kitas transporto priemones, o gelbėtojai kovojo su audringa jūra, rinkdami iš vandens žmones.
Indonezijos nelaimių valdymo agentūra nurodė, kad per katastrofą žuvo 34 žmonės; dar 155 keleiviai buvo išgelbėti.
Gelbėjimo operacijoje dalyvavo daug mažų laivų, įskaitant vietos žvejų laivelius, nes didesni laivai dėl nepalankių orų prie nelaimės ištikto kelto negalėjo priplaukti, nurodė Susisiekimo ministerija.
Ministerija pažymėjo, kad dauguma keleivių dėvėjo gelbėjimosi liemenes.
„Kapitonas ir laivo savininkas buvo paskutiniai laivą palikę žmonės“, – rašė ministerijos direktorius Agusas H. Purnomo.
„Griežti veiksmai“
Kapitonas sąmoningai užplukdė keltą ant seklumos arti kranto, kad sumažintų aukų skaičių, pabrėžė Susisiekimo ministerija.
Tačiau pareigūnai perspėjo, kad laivo savininkui gali būti pareikšti kaltinimai.
„Jeigu bus nustatyta, kad laivas nebuvo tinkamas plaukioti jūra, imsimės griežtų veiksmų prieš valdytoją“, – Makasare, Pietų Sulavesio provincijos sostinėje, žurnalistams sakė susisiekimo ministras Budi Karya Sumadi.
Laivas taip pat gabeno apie 2 mln. JAV dolerių (1,7 mln. eurų) vertės grynųjų pinigų sumą rupijomis, skirtą vienam bankui Selajare, turėjusiam išmokėti premijas vietos viešųjų įstaigų darbuotojams.
Į septynis maišus sukrauti tvarkingai supakuoti banknotai trečiadienį buvo paimti iš laivo.
Ši melaimė įvyko tą pačią dieną, kai šalies pareigūnai oficialiai paskelbė baigiantys maždaug 164 dingusių žmonių paiešką po ankstesnės kelto katastrofos, įvykusios prieš dvi savaites viename turistų pamėgtame vulkaniniame ežere Sumatros saloje.
Indonezijoje, turinčioje apie 17 tūkst. salų ir labai priklausomoje nuo vandens transporto, laivybos incidentai gana dažni.