Iranas stiprina politinę ir ekonominę įtaką Irake

Ekspertai teigia, kad sankcijų paveiktas Iranas stiprina savo įtaką kaimyniniame Irake, kurio politikoje dominuoja Teheranui palankios partijos, ir tai kelia Jungtinių Valstijų nepasitenkinimą.
Iranas nepaiso tarptautinių susitarimų dėl branduolinės programos
Iranas nepaiso tarptautinių susitarimų dėl branduolinės programos / „AP“/„Scanpix“
Temos: 2 Irakas Iranas

Irakas jau daugelį metų subtiliai balansuoja tarp dviejų pagrindinių sąjungininkų Teherano ir Vašingtono, kurie patys yra aršūs priešai.

Po 2003 metų JAV vadovautos invazijos, per kurią buvo nuverstas Irako diktatorius Saddamas Husseinas, Irano įtaka išaugo dėl politinių ryšių tarp abiejų šalių musulmonų šiitų daugumos.

Šiuo metu Irako parlamente dominuoja Iraną palaikančios partijos, o spalį jos paskyrė naują ministrą pirmininką po metus trukusių ginčų su savo varžovais šiitais.

Pasak Bagdado universiteto politologo Ihsano al-Shammari, Irakas tapo Irano „ekonominiu gelbėjimosi ratu“.

I.al Shammari teigė, kad „tai dar labiau aktualu griežtėjant Vakarų ekonominėms sankcijoms ir vykstant deryboms dėl branduolinės programos, kurios, atrodo, neveda prie Iranui palankaus susitarimo“.

„Irano vaidmuo bus dar svarbesnis nei ankstesnių (Irako) vyriausybių laikais“, – pridūrė jis.

Praėjusio mėnesio pabaigoje apsilankęs Teherane Irako ministras pirmininkas Mohammedas Shia al-Sudani ir Irano pareigūnai paragino stiprinti dvišalį bendradarbiavimą visose srityse.

Jis padėkojo Iranui, tiekiančiam dujas ir elektrą – maždaug trečdalį Irako poreikių – ir pridūrė, kad tai tęsis tol, kol Irakas taps savarankiškas.

Jo šalis jau dabar yra pirmaujanti Irano prekių importuotoja.

I.al Shammari nuomone, Teheranui „skubiai reikia“ išlaikyti Iraką šalia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis