Irano karo laivai paleido perspėjamuosius šūvius prie konteinerinio laivo „Maersk Tigris“, kai kapitonas iš pradžių atsisakė vykdyti nurodymą artėti prie Irano teritorijos, nurodė JAV vyriausybė ir logistikos bendrovės pareigūnai.
Iranas paskelbė nurodęs sulaikyti tą laivą Persijos įlankos uoste Bandar Abase dėl komercinio ginčo.
Irano teismas nurodė konfiskuoti tą laivą dėl nesumokėtų skolų, naujienų agentūra „Tasnim“ citavo Irano uostų ir jūrų laivybos organizacijos atstovą Hadi Haghsheną.
„Maersk Tigris“ paskutinį kartą buvo sustojęs Saudo Arabijos Raudonosios jūros uostamiestyje Džidoje ir plaukė per Ormūzo sąsiaurį į Persijos įlanką bei Jungtinius Arabų Emyratus, nurodo laivybos stebėsenos portalas maritimetraffic.com.
Kol kas neaišku, ar vėliausias sustojimas uoste susijęs su Irano sprendimu perimti „Maersk Tigris“ valdymą. Pastaruoju metu įtampa tarp Irano ir Saudo Arabijos buvo smarkiai padidėjusi dėl konflikto Jemene, kur Saudo Arabijos vadovaujamos koalicijos aviacija bombarduoja šiitus sukilėlius husius, palaikomus Teherano.
Priėmusi prekinio laivo pasiųstą pagalbos signalą, JAV pasiuntė į tą teritoriją valdomomis raketomis apginkluotą eskadrinį minininką „USS Farragut“ ir žvalgybos lėktuvą P-3, nurodė Pentagono pareigūnai.
Priėmusi prekinio laivo pasiųstą pagalbos signalą, JAV pasiuntė į tą teritoriją valdomomis raketomis apginkluotą eskadrinį minininką „USS Farragut“ ir žvalgybos lėktuvą P-3, nurodė Pentagono pareigūnai.
Tačiau JAV pareigūnai pažymėjo, kad kol kas neplanuojama įsakyti tam karo laivui išvaduoti „Maersk Tigris“, kuriame nėra amerikiečių.
Apie 9 val. Grinvičo (12 val. Lietuvos) laiku bent penki Irano elitinės Revoliucinės gvardijos laivai įsakė „Maersk Tigris“ plaukti prie Iranui priklausančios Larako salos, nurodė Pentagonas.
Prekinio laivo kapitonas „atmetė“ tą reikalavimą, o tuomet vienas iš Irano laivų paleido perspėjamuosius šūvius, sakė Pentagono atstovas pulkininkas Stevenas Warrenas.
Kariškis pridūrė, kad tuomet prekinis laivas „pakluso iraniečių reikalavimui ir nuplaukė į Irano vandenis netoli Larako salos“.
Revoliucinės gvardijos nariai išsilaipino laive, kuris pasiuntė nelaimės signalą atviru radijo kanalu.
JAV ginkluotųjų pajėgų Centrinis štabas priėmė tą signalą ir įsakė „USS Farragut“ bei lėktuvui P-3 vykti į tą regioną. Pasak S.Warreno, žvalgybos lėktuvas „stebi“ padėtį.
JAV eskadriniam minininkui buvo įsakyta „plaukti didžiausiu greičiu arčiausiai „Maersk Tigris“ buvimo vietos“, aiškino pulkininkas.
JAV eskadriniam minininkui buvo įsakyta „plaukti didžiausiu greičiu arčiausiai „Maersk Tigris“ buvimo vietos“, aiškino pulkininkas.
Tačiau „mažai tikėtina“, kad Amerikos karo laivas įplauks į Irano teritorinius vandenis.
Minėtas prekinis laivas šiuo metu yra naudojamas bendrovės „Rickmers Ship Management“, kurios pagrindiniai biurai įsikūrę Singapūre ir Hamburge. Laivas gabena krovinį Danijos laivybos ir naftos konglomeratui „A.P. Moeller-Maersk“, kuri taip pat yra jo frachtuojanti bendrovė.
„Maersk Tigris“ įgulą sudaro 24 nariai, o laivas gabena įprastą komercinį krovinį, niekaip nesusijusį su ginkluote, sakė „Rickmers Ship Management“ atstovas Coras Radingsas.
„Nenumanom, kodėl buvome sustabdyti, – C.Radingsas sakė naujienų agentūrai AFP. – Šis incidentas išskirtinis; stebime jį su dideliu susirūpinimu.“
Prekinis laivas plaukė per sąsiaurį įprastu komercinės laivybos maršrutu, kertančiu Irano teritorinius vandenis, sakė pareigūnai.
Remiantis tarptautiniais jūrų įstatymais dėl laivybos siaurame Ormūzo sąsiauryje, komerciniai laivai turi teisę plaukti per Irano teritorinius vandenis pagal „taikaus praplaukimo“ principą.
Komerciniai laivai turi teisę plaukti per Irano teritorinius vandenis pagal „taikaus praplaukimo“ principą.
Devyni JAV karo laivai – eskadriniai minininkai ir lėktuvnešis – neseniai užėmė pozicijas jūroje netoli Jemeno, ruošiantis potencialiai konfrontacijai su Irano prekinių laivų vilkstine, kuri, kaip įtaria Amerikos pareigūnai, gabena ginklus, skirtus husių pajėgoms Jemene.
Tačiau tas vilkstinė praeitą savaitę pasuko atgal ir nuplaukė į šiaurę, Irano link.