Irano derybininkas: šią savaitę branduolinio susitarimo nebus

Iranui tarptautinėse derybose dėl branduolinės programos atstovaujantis vyriausiasis derybininkas vėlų šeštadienio vakarą pareiškė nemanąs, kad šią savaitę pavyks pasiekti susitarimą.
Irano vėliava
Irano vėliava / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Rusijos atstovas derybose po Austrijos sostinėje Vienoje įvykusių derybų kalbėjo panašiai. Jo teigimu, dabartiniam tekstui užbaigti reikia dar kelių savaičių, nurodoma tviteryje išplatintame pranešime.

„Asmeniškai aš nemanau, kad šią savaitę galime pasiekti išvadą“, – Vienoje prasidėjus šeštajam derybų ratui Irano valstybinei televizijai sakė Irano atstovas Abbasas Aragchi.

Birželio 18 dieną iraniečiai rinks prezidento Hassano Rouhani įpėdinį. Pastarasis po konstitucinių pataisų poste jau išbuvo leistinas dvi kadencijas iš eilės.

Keli analitikai jau kalba, kad susitarimas vargu ar bus pasiektas iki rinkimų.

Didžiosios Britanijos, Kinijos, Prancūzijos, Vokietijos, Rusijos ir Irano atstovai šiuo metu derasi Vienoje, kad Jungtinės Valstijos vėl prisijungtų prie Irano branduolinio susitarimo, o pats Iranas vėl jo laikytųsi.

2015 metais pasiekto susitarimo ateitis kybo ant plauko nuo tada, kai buvęs JAV prezidentas Donaldas Trumpas 2018 metais pasitraukė iš šio susitarimo ir vėl įvedė sankcijų Iranui. Tai paskatino Teheraną atnaujinti branduolinę veiklą, kurią jis pagal susitarimą ilgą laiką ribojo.

Dabartinis JAV prezidentas Jo Bidenas yra išreiškęs norą vėl prisijungti prie susitarimo, jeigu Iranas sutiks vėl laikytis jo sąlygų.

Verta paminėti, kad JAV derybininkai šiose ES vadovaujamose diskusijose Vienoje dalyvauja netiesiogiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis