„Meta“, kuriai taip pat priklauso „Facebook“ ir „WhatsApp“, iš savo naudotojų išgauna asmeninę informaciją ir parduoda ją reklamuotojams. Bendrovė jau ilgą laiką vargsta bandydama pagrįsti šią praktiką, kad ji atitiktų ES duomenų privatumo įstatymus.
Ispanijos laikraščių leidėjų asociacija AMI teigė, kad „Meta“ nuo 2018-ųjų gegužės iki 2023-ųjų liepos sistemingai naudodama savo platformų naudotojų asmens duomenis pažeidė bloko taisykles, pagal kurias reikalaujama, kad įmonės gautų naudotojų sutikimą naudoti jų asmens duomenis reklamai.
Asociacijos pareiškime, kuriame aiškinamas komercinių bylų teismui pateiktas ieškinys, teigiama, kad tokia praktika sukūrė nesąžiningą konkurenciją reklamos rinkoje, nes JAV technologijų milžinė, naudodamasi esą neteisėtai gautais duomenimis, galėjo siūlyti suasmenintus skelbimus, o tai yra nesąžininga konkurencija.
Asociacija vienija pagrindines Ispanijos žiniasklaidos įmones, tokias kaip „Prisa“, populiariausio dienraščio „El Pais“ leidėja, ir „Vocento“, konservatyvaus dienraščio ABC savininkė.
AMI pirmininkas Jose Joly (Chosė Džoli) pareiškime teigė, kad „Meta“ užėmė dominuojančią padėtį reklamos rinkoje nepaisydama asmens duomenų apsaugos taisyklių ir taip padarė „akivaizdžią žalą Ispanijos žiniasklaidai, sukeldama pavojų jos tvarumui“.
„Meta“ naujienų agentūrai AFP neatsakė į prašymą pakomentuoti.
Praėjusį mėnesį bendrovė Europoje pradėjo siūlyti mokamą „Instagram“ ir „Facebook“ prenumeratos, leidžiančios naudotis platformomis be skelbimų, paslaugą. „Meta“ teigimu, paslauga atitinka ES taisykles, pagal kurias naudotojams turi būti suteikta galimybė pasirinkti, ar jų duomenys gali būti renkami ir naudojami tikslinei reklamai. Vartotojai vis dar gali rinktis nemokamą, reklamomis palaikomą paslaugą.
Skaitmeninių teisių grupė Austrijoje šalies reguliavimo institucijai pateikė skundą dėl naujosios „Meta“ paslaugos, teigdama, kad tai prilygsta mokesčiui už privatumo užtikrinimą.