2012 metais per „Costa Concordia“ katastrofą prie Italijai priklausančios kurortinės Džiljo salos žuvo 32 žmonės.
F.Schettino nebuvo teismo salėje, kai pirmininkaujanti teisėja Grazia D'Onofrio perskaitė verdiktą.
Jis nebus iškart įkalintas, nes dar gali apskųsti šį teismo sprendimą, o turint galvoje, kad kalėjimai Italijoje yra perpildyti, be to, galioja nuteistiesiems palanki lygtinio paleidimo sistema, mažai tikėtina, kad F.Schettino atliktų visą jam skirtą bausmę.
Pernai F.Schettino buvo skirta 16 metų ir vieno mėnesio kalėjimo bausmė, teismui nusprendus, kad dėl kapitono neatsargumo 2012 metų sausio 13-osios vakarą didžiulis laivas užplaukė ant uolų prie Džiljo salos netoli Toskanos krantų ir pusiau nugrimzdo pasviręs ant kairiojo borto.
Prokurorai prašė teismo sugriežtinti bausmę buvusiam kapitonui ir skirti 27 metus kalėjimo, o F.Schettino advokatai prašė jį išteisinti.
55 metų F.Schettino buvo apkaltintas netyčiniu nužudymu, laivo katastrofos sukėlimu ir pasitraukimu iš skęstančio laivo pirma laiko, kai iš jo dar nebuvo evakuoti visi keleiviai ir įgulos nariai, dėl ko žiniasklaidos buvo pramintas „Kapitonu Bailiu“.
Už tai, kad sulaužė nuo senovės laikų galiojančią jūreivystės taisyklę, jog kapitonas skęstantį laivą palieka paskutinis, trijų teisėjų kolegija Toskanos Groseto mieste F.Schettino skyrė metus kalėjimo.
Per pirmąjį 19-a mėnesių trukusį bylos nagrinėjimą F.Schettino buvo kaltinamas tuo, kad nukreipė labai arti salos kranto didžiulį kruizinį laivą norėdamas pasipuikuoti prieš draugę.
Laineriu plaukė 4 229 žmonės, tarp jų 3 200 turistų. Dviejų aukų kūnų taip ir nepavyko rasti.
F.Schettino advokatai tvirtino, kad katastrofa įvyko dėl organizacinių trūkumų, už kuriuos atsakomybę turėtų prisiimti lainerį eksploatavusi turizmo bendrovė „Costa Crociere“, jo vairininkas indonezietis ir Italijos pakrančių apsaugos tarnyba.