Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įvardijo didžiausią Ukrainos tankų „M-1 Abrams“ problemą

Didžiausia Ukrainos gauto 31 amerikiečių gamybos tanko „M-1 Abrams“ problema nėra 1500 arklio galių turbininis variklis. Tikrai ne. Ne, tai variklių įsiurbimo angos filtrai. Filtrai neleidžia purvui ir šiukšlėms užteršti ir sugadinti subtilaus, bet galingo M-1 variklio. Juos reikia nuolat valyti.
Tankas „M1 Abrams“
Tankas „M1 Abrams“

Jei „Abrams“ keturių žmonių įgula kas maždaug 12 valandų nevalys tanko filtrų, variklis gali taip smarkiai sugesti, kad batalionui neliks nieko kito, kaip tik išimti variklį, galbūt ir transmisiją, ir išsiųsti jį ilgam kapitaliniam remontui, skelbia leidinys „Forbes“.

Tai iš mūšio lauko pašalintų vieną iš nedaugelio Ukrainos M-1 taip pat užtikrintai, kaip ir Rusijos mina ar raketa. Ukrainiečių „Abrams“ techninė priežiūra atliekama Lenkijoje.

Ukrainos naudojami 68 tonų sveriantys M-1A1SA yra „ištroškusios“ mašinos, šmaikštauja žurnalistai. Kelias savaites prieš JAV prezidento Joe Bideno administracijai pažadant M-1 Ukrainai šių metų pradžioje, daugelis apžvalgininkų ir net kai kurie pareigūnai garsiai nerimavo dėl tanko degalų poreikio.

JAV gynybos sekretoriaus pavaduotoja Laura Cooper pavadino „Abrams“ „degalų siurbėju“.

Tiesa, M-1 paprastai nuvažiuoja tik 1 km su vienu galonu (3,8 l) degalų. Tačiau jo turbina gali prisitaikyti. JAV kariuomenė savo M-1 maitina reaktyviniais degalais, tačiau kitos kariuomenės į „Abrams“ pila pigesnį dyzeliną. Pavyzdžiui, Australijos kariuomenė.

Nėra jokių požymių, kad reaktyvinių degalų pakeitimas dyzelinu turėtų didelės įtakos M-1 našumui. Todėl yra pagrindo manyti, kad Ukrainos kariuomenė viską supaprastins ir „Abrams“ naudos tą patį dyzeliną, kurį degina kitų tipų tankai.

Ne, didžiausią galvos skausmą Ukrainos kariams gali sukelti „Abrams“ filtrai, sako „Forbes“. Du kartus per dieną M-1 įgula turi jungti tanko variklį iki aukštų apsukų per minutę, kad suveiktų pulsinė reaktyvinė sistema, kuri pučia orą iš tanko, o ne į jį, iš užpakalinių grotelių išmesdama dulkes ir šiukšles.

Dėl to filtrai išlieka švarūs, jei vyksta ilgi mūšiai. Prieš amerikiečiams į M-1 įdiegiant pulsinių purkštukų sistemą, 2000-ųjų pradžioje tankų įgulos, ypač kovojančios dykumose, atvirai skundėsi savo transporto priemonių patikimumu.

„Kariuomenės pareigūnai žino apie problemas, susijusias su didelėmis degalų sąnaudomis, nepatikimais degalų siurbliais ir užsiteršimu smėliu, – 1992 m. pranešė JAV Vyriausybės atskaitomybės biuras. – Jie ieško sprendimų.“

Smėlio susikaupimo problemą pavyko išspręsti du kartus per dieną pulsacine srove valant. Jis veikia puikiai, jei tik įgulos griežtai laikosi jo grafiko. Net tada, kai į juos šaudoma.

„Visų šių dalykų galima išmokyti įgulą, bet jei jie kada nors suklysta – o jie suklysta – tai išmuša milijonus kainuojantį variklį, kurio neįmanoma pataisyti lauke“, – „The Kyiv Independent“ sakė Markas Hertlingas, į atsargą išėjęs JAV armijos generolas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos