Krašto saugumo sekretorius Johnas Kelly sakė, kad dėl didėjančios terorizmo grėsmės būtina griežtinti bendrus saugumo standartus, o ne taikyti dalinius draudimus dėl asmeninių elektronikos prietaisų.
„Neapsigaukite: mūsų priešai nuolat ieško naujų metodų sprogmenims paslėpti, verbuoja darbuotojus ir grobia lėktuvus“, – sakė J.Kelly.
„Turime įvesti naujas bendras priemones, kad keliautojai būtų saugūs ir kad teroristams būtų sunkiau pasiekti savo“, – pridūrė jis.
Tačiau kol kas nešiojamųjų kompiuterių ir kitų nešiojamųjų elektronikos prietaisų draudimas neišplečiamas skrydžiams iš Europos, nors tai buvo svarstoma ne vieną mėnesį.
Nešiojamųjų kompiuterių draudimas buvo įvestas kovą, aštuonioms Šiaurės Afrikos ir Artimųjų Rytų šalims, remiantis žvalgybine informacija, kad „Islamo valstybė“ (IS) bando įmontuoti bombą į planšetinį ar nešiojamąjį kompiuterį.
J.Kelly: „Iš tiesų esu susirūpinęs, kad matome atsinaujinusį teroristinių grupuočių susidomėjimą taikytis į aviacijos sektorių, pradedant lėktuvų sprogdinimais, baigiant oro uostų užpuolimais, kaip matėme Briuselyje ir Stambule.“
Dėl tos pačios priežasties Jungtinė Karalystė taip pat uždraudė į lėktuvų, tiesioginiais reisais atskrendančių iš tam tikrų šešių valstybių, salonus neštis panašaus dydžio elektronikos prietaisus.
Per strateginių studijų centro „Center for a New American Security“ konferenciją J.Kelly sakė, kad teroro grėsmė oro linijoms nesumažėjo.
„Iš tiesų esu susirūpinęs, kad matome atsinaujinusį teroristinių grupuočių susidomėjimą taikytis į aviacijos sektorių, pradedant lėktuvų sprogdinimais, baigiant oro uostų užpuolimais, kaip matėme Briuselyje ir Stambule“, – pažymėjo jis.
Pasak jo, oro linijos ir oro uostai visame pasaulyje turės taikyti naujas technologijas ir naujus fizinio patikrinimo metodus keleiviams ir jų prietaisams.
2 tūkst. skrydžių kasdien
Krašto saugumo pareigūnai sakė, kad jų agentūra išleis direktyvas maždaug 180-čiai oro vežėjų 105 šalyse, kurių lėktuvai skraido į Jungtines Valstijas, įskaitant JAV vežėjus.
Bendrai šios bendrovės organizuoja maždaug 2 tūkst. skrydžių į Jungtines Valstijas kasdien. Tai reiškia maždaug 325 tūkst. keleivių.
J.Kelly taip pat sakė, kad Jungtinės Valstijos labiau spaus užsienio oro uostus sutikti su „išankstinio leidimo“ imigracinėmis procedūromis, kurias užsienio oro uostuose atlieka JAV muitininkai ir pasieniečiai, prieš keleiviams lipant į lėktuvus skristi į Jungtines Valstijas.
Tokios procedūros jau atliekamos 15-oje vietų šešiose valstybėse, tarp jų – Kanadoje, Airijoje ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
Tačiau dėl JAV teisėsaugos pareigūnų darbo kitose šalyse kyla opių suverenumo klausimų.
JAV pareigūnai kol kas dar miglotai kalba apie konkrečius reikalavimus pagal naująją programą.
Oro linijos bus spaudžiamos priimti virtinę naujų priemonių, įskaitant naujas tikrinimo technologijas, daugiau naudoti dresuotus šunis, išmokytus atpažinti chemines medžiagas, ir imtis kitų, dar nenurodytų žingsnių.
Oro linijos bus spaudžiamos priimti virtinę naujų priemonių, įskaitant naujas tikrinimo technologijas, daugiau naudoti dresuotus šunis, išmokytus atpažinti chemines medžiagas, ir imtis kitų, dar nenurodytų žingsnių.
Tikslūs reikalavimai kiekvienu atveju priklausys nuo atskirų oro bendrovių, oro uostų, iš kurių skraido šių bendrovių lėktuvai, ir jų esamo saugumo lygio. Kai kurios bendrovės turės imtis tik nedidelių patobulinimų, sako pareigūnai.
Paklausti apie terminus, pareigūnai pasakė tik tai, kad duos oro linijoms pakankamai laiko prisitaikyti.
„Visame pasaulyje keliame (saugumo standartų) kartelę“, – sakė vienas aukšto rango pareigūnas, nesutikęs skelbti savo pavardės.
Pareigūnai taip pat sakė, jog tikisi, kad beveik visos oro bendrovės galės atitikti naujuosius standartus.
Nesugebėsiančios to padaryti bus priverstos uždrausti visus keleivių elektronikos prietaisus – ir salonuose, ir bagažo skyriuose – arba net negalės skraidyti į Jungtines Valstijas.