Kodėl permainos tokios drastiškos? „Nes esame pernelyg priklausomi nuo iškastinės kilmės energijos ir ypač nuo tos, kuri išgaunama ne mūsų šalyje, – tvirtina R.Mabusas. – Kiekvienąsyk, kai naftos barelio kaina pakyla vienu JAV doleriu, mūsų šalies laivynui tai atsieina papildomus 30 mln. dolerių. Atsisakę iškastinės kilmės degalų, valstybėms, iš kurių mes dabar perkame naftą, galėsime nebetiekti mūsų laivų, lėktuvų ar kitos karinės technikos.“
JAV Karinio jūrų laivyno vadas tikina, kad priklausomybė nuo iškastinės kilmės energijos nėra vienintelis motyvas pereiti prie kitos rūšies energijos. „Mes siekiame būti geresni kovotojai. Turiu omenyje, karinis laivas labiausiai pažeidžiamas yra tada, kai jis pildosi degalų atsargas. Karinis laivas „USS Cole“ Edeno uoste (Jemenas) 2000 m. buvo užpultas kaip tik tuo metu, kai buvo pildomos jo degalų atsargos. Kitas argumentas: pėstininkams yra neįsivaizduojamai sunku pristatyti degalų į priešakines fronto linijas. Kas penkiasdešimtame degalus gabenančiame konvojuje žūsta arba būna sužeidžiamas bent vienas jūrų pėstininkas.“
Alternatyvius energijos šaltinius naudoja Trečiojo bataliono pėstininkai Sangino provincijoje (Afganistanas). Keletas jų priešakinių būrių visiškai nenaudoja iškastinės kilmės degalų – vien saulės energiją. Vienas iš pėstininkų būrio vilki saulės energiją sugeriantį apsiaustą, kuris generuoja ryšio ir navigacijos aparatūrai reikalingą energiją. Tokiu būdu kariai išvengia būtinybės su savimi tampytis 320 kg sveriantį baterijų krovinį.
Biodegalų ir aviacinio kuro mišinį naudojęs naikintuvas „F18 Hornet“ yra išvystęs 1,7 garso greičio.JAV karinis laivynas iškastinės energijos sunaudojimo kiekius mažina jau nuo 2009-ųjų. Per tą laiką pavyko pasiekti, kad 17 proc. sunaudojamos energijos yra iš branduolinių jėgainių. „Visi mūsų lėktuvnešiai ir povandeniniai laivai yra varomi branduolinių reaktorių, – neslepia R.Mabusas. – Be to, visai neseniai ant vandens nuleidome hibridinį laivą „USS Makin Island“, kuris plaukdamas ne didesniu nei 12 mazgų (22 km/h) greičiu yra varomas elektrinių variklių, o įprastinis dyzelinis variklis įjungiamas plaukiant didesniais greičiais. Pirmos šio laivo kelionės aplink Pietų Ameriką (nuo Misisipės žiočių iki Kalifornijos pakrantės) metu buvo sutaupyti 2 mln. JAV dolerių, kurie būtų išleisti dyzelinui. Kitas energijos iš atsinaujinančių šaltinių naudojimo pavyzdys – geoterminę energiją naudojanti Čaina Leik bazė (China Lake base) Kalifornijoje.“
Ar JAV kariuomenė naudoja biodegalus? „Biodegalų ir aviacinio kuro mišinį naudojęs naikintuvas „F18 Hornet“ yra išvystęs 1,7 garso greičio, – teigia R.Mabusas. – Galima sakyti, kad ypatingų skirtumų naudojant tokio tipo degalus nebuvo pastebėta. Įvairių tipų biodegalus naudoja mūsų sraigtasparniai ir greitaeigiai laivai. Vienintelis biodegalams taikomas reikalavimas – jis negali būti pagamintas iš maistui naudojamos žaliavos. Tad iš kukurūzų išgaunamo etanolio pagrindu pagamintų biodegalų naudoti mes negalime. Tačiau mums yra įdomūs dumblių išskiriamo etanolio pagrindu gaminami, taip pat kitų tipų biodegalai.“
JAV karinio jūrų laivyno vadas įsitikinęs, kad užsibrėžtam tikslui iki 2020-ųjų pasiekti naujų technologijų neprireiks – pakaks ir jau sukurtų.