JAV oro bendrovė „United“ atsiprašė už šiurkštų elgesį su keleiviu

Į keblią padėtį patekusios JAV oro bendrovės „United Airlines“ vadovas antradienį atsiprašė dėl praeitą savaitgalį įvykusio incidento, kai vienas keleivis buvo jėga ištemptas iš lėktuvo, ir pažadėjo, kad darbuotojų veiksmai bus nuodugniai ištirti.
Oscaras Munozas
Oscaras Munozas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šis atsiprašymas buvo paskelbtas pasipylus kritikos lavinai dėl bendrovės apsaugininkų veiksmų prieš sekmadienį įvykusį skrydį ir „United“ pirmųjų paaiškinimų.

Internete žaibiškai išplito keleivių nufilmuoti vaizdo įrašai, kuriuose matoma, kaip vienas keleivis prievarta išvelkamas iš lėktuvo sukruvintu veidu.

69 metų Davidas Dao atsisakė būti „išmestas“, kai į tą reisą buvo parduota daugiau bilietų, negu lėktuve buvo vietų. Ši oro bendrovės praktika dabar atsidūrė dėmesio centre.

„Tebesu sutrikdytas to, kas nutiko per šį reisą, ir giliai atsiprašau prievarta pašalinto kliento ir visų lėktuve buvusių klientų“, – sakė „United“ generalinis direktorius Oscaras Munozas.

„Prisiimame visą atsakomybę ir stengsimės tai atitaisyti“, – pabrėžė jis.

Šie komentarai labai skyrėsi nuo bendrovės pirminio atsako, kai ji, kaip atrodė, iš dalies kaltino keleivį. Tas „United“ pareiškimas išprovokavo pykčio bangą visame pasaulyje.

Oro bendrovė paskelbė O.Munozo elektroninį laišką, anksčiau išsiuntinėtą bendrovės darbuotojams, kuriame sakoma, kad minėtas keleivis „nepakluso“ pareigūnams ir „paaštrino“ incidentą.

„Mūsų darbuotojai vadovaujasi nustatytomis procedūromis, reaguodami į tokias situacijas“, – rašė generalinis direktorius.

VIDEO: Nufilmavo šiurkštų oro kompanijos darbuotojų elgesį su keleiviu

„Atskaitomybė ir skaidrumas“

Antradienį O.Munozas pareiškė, kad bendrovė atliks „nuodugnų tyrimą“ ir patikrins savo procedūras, įskaitant „mūsų veiksmus, kai parduodama per daug bilietų“. Taip pat bus aiškinamasi, kaip bendrovė bendradarbiauja su oro uostų tarnybomis ir teisėsauga.

Vadovas pažadėjo, kad tyrimo rezultatų išvados bus paskelbtos iki balandžio 30 dienos.

Vis dėlto žala bendrovės įvaizdžiui jau buvo padaryta: daugelis ragino boikotuoti „United“, o JAV Susisiekimo departamentas pažadėjo ištirti jos veiksmus.

Įsikišo netgi Baltieji rūmai.

„Kai žiūri tą vaizdo įrašą, neramu matyti, kaip buvo elgiamasi“, – sakė Baltųjų rūmų atstovas spaudai Seanas Spiceris.

Amerikos azijiečių ir arabų grupės antradienio vakarą surengė piketus Čikagos O'Hero oro uoste, reikalaudamos, kad oro bendrovės ir apsaugininkai geriau elgtųsi su mažumos grupėmis.

„Scanpix“/AP nuotr./„United Airlines“ lėktuvo salone kilo konfliktas tarp policijos ir keleivių
„Scanpix“/AP nuotr./„United Airlines“ lėktuvo salone kilo konfliktas tarp policijos ir keleivių

„Esame čia, kad pareikalautume atskaitomybės ir skaidrumo iš „United“ ir Čikagos aviacijos policijos“, – sakė organizacijos „Asian Americans Advancing Justice“ vadovė Tuyet Le.

JAV Atstovų Rūmų narė Jan Schakowsky spaudos konferencijoje sakė svarstanti galimybę pasiūlyti įstatymą, draudžiantį keleivius prievarta išvesdinti iš lėktuvų.

„Kai keleiviai sulaipinami į lėktuvą, niekas neturėtų būti prašomas išlipti“, – sakė ji.

Visuotinis įtūžis padarė ir finansinės žalos: „United“ akcijos atpigo 1,1 procento.

Kovo pabaigoje visuomenė piktinosi dėl kito incidento, kai Denveryje dvi paauglės nebuvo įleistos į „United“ lėktuvą, nes mūvėjo tampres.

Tąsyk oro bendrovė teisinosi, kad merginos pasinaudojo nuolaidų kuponais, reikalaujančiais, kad keleiviai laikytųsi tam tikro aprangos kodo.

„Iš tikrųjų neturite jokių teisių“

D.Dao šeimos advokatas sakė, kad vyras šiuo metu gydomas vienoje Čikagos ligoninėje.

„Daktaro Dao šeima nori, kad pasaulis žinotų, jog jie labai dėkingi už jiems skiriamas maldas, reiškiamą susirūpinimą ir palaikymą“, – sakė Čikagoje dirbantis teisininkas Stephenas Golanas.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„United Airlines“ tenka rūpintis dėl smūgio kompanijos reputacijai
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„United Airlines“ tenka rūpintis dėl smūgio kompanijos reputacijai

Pastarasis incidentas atkreipė dėmesį į bendrovių praktiką parduoti daugiau bilietų, negu yra vietų, ir vėliau prireikus išlaipinti dalį keleivių. Šį metodą bendrovės vis dažniau taiko, kad apsisaugotų nuo nuostolių, patiriamų, kai bilietus įsigiję keleiviai juos paskutinę minutę atšaukia.

Jeigu oro linijų bendrovės negalėtų parduoti daugiau bilietų, „vienintelis būdas tai kompensuoti ilguoju laikotarpiu – padidinti kainas visiems kitiems“, teigė šio sektoriaus analitikas Robertas Mannas.

Dėl šios priežasties bendrovės renkasi pardavinėti papildomus bilietus ir paprastai sugeba tinkamai nuspėti paklausą, kad išvengtų didesnių trikdžių, pažymėjo R.Mannas.

Vis dėlto kai kada šie skaičiavimai nepasiteisina ir bilietų parduodama daugiau, negu į lėktuvą gali tilpti keleivių.

Tokiais atvejais bendrovės paprastai pasiūlo nuolaidų kuponų ir piniginių kompensacijų, kad keleiviai sutiktų palikti lėktuvą ir išskristi vėlesniu reisu.

Praeitais metais 434 tūkst. keleivių savanoriškai atsisakė skristi, o dar 40 tūkst. buvo išlaipinti arba gavo kompensacijas.

Kai tokie paskatinimai nesuveikia, įstatymai bendrovėms leidžia rinktis įvairias priemones.

„Jeigu tebesi terminale ir lauki, kada būsi įlaipintas, tau gali būti pasakyta, kad negali įsėsti, nors esi rezervavęs vietą, – aiškino R.Mannas. – Kai esi lėktuve, būni išlaipinamas įgulos nurodymu.“

„Taigi, iš tikrųjų neturi jokių teisių“, – pastebėjo jis.

Grupė JAV senatorių pareikalavo oro bendrovės atskaitomybės.

„Vartotojų pasitikėjimas kritiškai svarbus, užtikrinant, kad šis sektorius toliau klestėtų“, – sakoma pareiškime, kurį pasirašė 21 senatorius.

„Tikimės, kad „United Airlines“ nedelsiant imsis uoliai spręsti šį incidentą ir atliks būtinus pagerinimus, kad užtikrintų, jog tai nebepasikartos“, – nurodė jie.

Praeitais metais 434 tūkst. keleivių savanoriškai atsisakė skristi, o dar 40 tūkst. buvo išlaipinti arba gavo kompensacijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis