JAV pateikė naujo 2,6 mlrd. dolerių vertės karinės pagalbos Ukrainai paketo detales

Jungtinės Valstijos antradienį pristatė išsamią informaciją apie 2,6 mlrd. dolerių (2,46 mlrd. eurų) vertės naują karinės pagalbos Ukrainai, kovojančiai su Rusijos invazija, paketą, įskaitant šaudmenis raketų sistemoms HIMARS, artilerijos sviedinius ir šaulių ginklus.
Nepaliaujamai atakuojamas Bachmutas
Nepaliaujamai atakuojamas Bachmutas / „Scanpix“/AP nuotr.

„Jungtinės Valstijos ir toliau... teiks Ukrainai pajėgumus, kad būtų patenkinami neatidėliotini mūšio lauko poreikiai ir ilgalaikiai pagalbos saugumo srityje reikalavimai“, – sakoma Pentagono pareiškime.

Į paketą taip pat įtraukta amunicija priešlėktuvinės gynybos sistemoms „Patriot“ ir NASAMS, šaudmenys ir prieštankinės raketos, naudojamos pėstininkų kovos mašinose „Bradley“, kurias Vašingtonas anksčiau pažadėjo Kyjivui.

Didžioji paketo dalis – 2,1 mlrd. dolerių (1,93 mlrd. eurų) – skiriama iš Ukrainos saugumo paramos iniciatyvos lėšų, iš kurių apmokamas gynybos pramonės įrangos įsigijimas.

Likusieji 500 mln. dolerių (apie 460 mln. eurų) bus paimti iš esamų JAV atsargų, todėl mūšio lauką pasieks greičiau.

Jungtinės Valstijos buvo tarptautinės paramos Ukrainai iniciatorė, greitai subūrusi tarptautinę koaliciją Kyjivui paremti po Rusijos 2022-ųjų vasarį pradėtos invazijos ir koordinavusi dešimčių šalių pagalbą.

Kyjivas reikalauja tam tikros ginkluotės, kurios jo tarptautiniai rėmėjai suteikti nenorėjo, įskaitant „Patriot“ ir pažangius sunkiuosius tankus, kurie galiausiai buvo pažadėti.

Ukrainiečiai taip pat nori vakarietiškų naikintuvų, tačiau partneriai iki šiol nesutinka jų tiekti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis