Tai, kas vadinama „Air Force One“, yra ne vienas lėktuvas, o kodinis vardas, apibūdinantis bet kurį orlaivį, kuriame yra JAV vadovas. Jeigu jis sės paskraidyti senoviniu lėktuvu – jis trumpam taip pat virs „Air Force One“. Šis kodinis vardas pradėtas naudoti, kai 1953 m. į tą pačią oro erdvę, kuria skrido prezidentas Dwightas D.Eisenhoweris, įskrido lėktuvas su tokiu pat raidžių ir skaičių deriniu radijo siųstuvui nustatyti.
Specialiai sukurti lėktuvai, kuriuos visgi įprasta vadinti „Air Force One“, yra du „Boeing VC-25“ – karinės „Boeing 747“ versijos, pilnos ir slaptų patobulinimų. Tačiau taip buvo ne visada – ankstesni JAV vadovo lėktuvai turėjo vos keletą ypatybių ir buvo visai kaip įprasti orlaiviai.
Nors tai įvyko jau palikus prezidento postą, Theodore'as Rooseveltas buvo pirmasis prezidentas, skridęs lėktuvu su varikliu. Jis su „Wright Flyer“ skrido 1910 m.
Pirmasis specialiai JAV prezidentui skirtas lėktuvas - „Douglas Dolphin“, kuris buvo naudojamas 1933-1939 m. Jo interjerui buvo naudojamos brangios medžiagos, įrengta miegojimo kupė. Orlaivis buvo skirtas prezidentui Franklinui D.Rooseveltui, tačiau nėra nė vienos nuotraukos, kuri įrodytų, jog jis juo iš tikrųjų skrido.
Franklinas D.Rooseveltas visgi buvo pirmasis JAV vadovas, kuris skrido orlaiviu būdamas JAV prezidentu. „Pan-Am“ orlaiviu „Boeing 314“, kuris buvo vadinamas „Dixie Clipper“ jis skrido į Kasablankos konferenciją Maroke 1943 m.
JAV kariuomenė penktajame dešimtmetyje specialiai patobulino „C-87 Liberator“ krovininį lėktuvą, kad prezidentas F.D.Rooseveltas galėtų juo skristi į tarptautines keliones, ir „Guess Where II“ galėjo tapti pirmuoju „Air Force One“. Tačiau Slaptoji tarnyba atsisakė patvirtinti jį oficialiu šalies vadovo lėktuvu, cituodama prastą „C-87 Liberator“ saugumo istoriją.
Slaptoji tarnyba pati buvo atsakinga už „C-54 Skymaster“ lėktuvo perkonfigūravimą, kad šis taptų oficialiu JAV prezidento tarptautinių kelionių transportu. Pavadintame „Sacred Cow“ („Šventa karvė“), jame buvo miegojimo zona, radijo telefonas, liftas, kuriuo galėjo pasikelti invalido vežimėlyje sėdintis F.D.Rooseveltas. Jis šiuo lėktuvu prieš mirtį spėjo pasinaudoti tik kartą – juo skrido į Jaltos konferenciją 1945 m.
1947 m. prezidentas Harry S.Trumanas pasirašė Nacionalinio saugumo aktą, kuriame buvo numatytas ir nepriklausomų JAV karinių oro pajėgų sukūrimas. Jis taip pat ir atnaujino prezidentinį orlaivį – ant „C-118 Liftmaster“ nurodė išpiešti baltagalvį erelį. Orlaivis buvo pavadintas „Independence“ („Nepriklausomybė“).
Kai prezidento D.D.Eisenhowerio lėktuvas (kodinis vardas „Air Force 8610“) buvo supainiotas su „Eastern Airlines 8610“, JAV vadovas skrido „Lockheed C-121 Constellation“ lėktuvu, vadintu „Columbine II“. Po šio incidento bet kuris lėktuvas, kuriuo skrenda JAV prezidentas, yra vadinamas „Air Force One“. D.D.Eisenhoweris turėjo du prezidentinius „Lockheed C-121 Constellation“ lėktuvus – „Columbine II“ ir „Columbine III“.
1962 m. prezidentas Johnas F.Kennedy vėl atnaujino prezidentinį orlaivį – šįkart jame buvo įtaisyti reaktyviniai varikliai. JAV karinės oro pajėgos tam įsigijo „Boeing C-137“. Lėktuvą ištobulino žymus industrinis dizaineris Raymondas Loewy, šis orlaivis pats tapo įžymybe. „Special Air Mission 26000“ yra eksponuojamas nacionaliniame JAV karinių oro pajėgų muziejuje.
Po jo sekė „SAM 27000“, kuris buvo naudojamas nuo prezidento Richardo Nixono iki George'o W.Busho laikų. Šiuo lėktuvu R.Nixonas išskrido atgal į Kaliforniją, kai atsistatydino iš prezidento pareigų. Paskutinis šio orlaivio skrydis buvo 2001 m. – kai G.W.Bushas skrido į Teksasą. Lėktuvas yra eksponuojamas Ronaldo Reagano prezidentinėje bibliotekoje ir muziejuje Kalifornijoje.
R.Reaganas nedarė jokių pokyčių „Air Force One“ programoje, bet jo kadencijos metu buvo sukurtas naujas lėktuvas. Lėktuve jau buvo įrengtos gynybinės sistemos nuo elektromagnetinių impulsų, įrengtos saugios komunikacijos sistemos. „SAM 28000“ ir „SAM 29000“ buvo du „Boeing 747“, specialiai patobulinti prezidentui. Jų interjerą kūrė tuometinė pirmoji dama Nancy Reagan.
Naujuoju „Air Force One“ taps „Boeing 747-8“. Jo modelis buvo pristatytas 2005 m., o skraidyti jis pradėti turėtų iki 2018 m. Pirmasis orlaivio prezidentinis keleivis bus tas, kas šiemet laimės JAV prezidento rinkimus.