JK prasidėjo geležinkelių darbuotojų streikas

Didžiosios Britanijos geležinkelių darbuotojai antradienį pradėjo didžiausią per daugiau nei tris dešimtmečius streiką, nulemtą nesutarimų dėl atlyginimų, darbuotojų perkamąją galią praryjant smarkiai išaugusiai infliacijai.
Geležinkelių darbuotojų streikas Jungtinėje Karalystėje
Geležinkelių darbuotojų streikas Jungtinėje Karalystėje / „Scanpix“/AP nuotr.

Paskutinės derybos, kuriomis buvo siekiama išvengti streiko, nutrūko pirmadienį, o tai reiškia, kad daugiau nei 50 tūkst. geležinkelių darbuotojų – profsąjungos RMT narių – šią savaitę dalyvaus trijų dienų streike.

RMT generalinis sekretorius Mickas Lynchas apibūdino kaip „nepriimtinus“ pasiūlymus didinti tiek antžeminių traukinių, tiek Londono metro traukninių operatorių atlyginimus mažiau nei infliacijos šuolis.

JK susisiekimo sekretorius Grantas Shappsas teigė, kad vyriausybė daro viską, ką gali, kad sumažintų tikėtinus „masinius sutrikimus“.

Pirmadienį G.Shappsas parlamentui pranešė, jog „apskaičiuota, kad maždaug 20 proc. planuotų paslaugų bus teikiamos, daugiausia dėmesio skiriant pagrindiniams darbuotojams, pagrindiniams gyventojų centrams ir svarbiems krovinių gabenimo maršrutams“.

Streikas gali sukelti didelių trikdžių tuo metu, kai šalyje įvyks dideli renginiai, įskaitant Glastonberio muzikos festivalį.

Mokyklos perspėja, kad streiko poveikį pajus ir tūkstančiai nacionalinius egzaminus laikančių paauglių.

Pasak RMT, streikai planuojami antradienį, ketvirtadienį ir šeštadienį, ir tai bus didžiausia akcija Britanijos geležinkelių tinkle nuo 1989 metų.

RMT taip pat paskelbė apie savo narių 24 valandų streiką Londono metropoliteno tinkle, planuojamą birželio 21 dieną.

Tačiau geležinkelių operatoriai perspėja, kad eismas šalyje bus trikdomas visą savaitę, nes mažiau paslaugų bus priverstos teikti net streiko tiesiogiai nepaveiktos linijos.

RMT teigimu, streikuoti būtina, nes darbuotojai siekia didesnių atlyginimų, infliacijai pasiekus 40 metų aukštumas.

Dėstytojai, teisininkai, NHS

Viso pasaulio šalys susiduria su kelių dešimtmečių aukštumas pasiekusia infliacija, nes karas Ukrainoje ir pandeminių apribojimų švelninimas skatina energijos ir maisto kainų kilimą.

Profsąjungos taip pat perspėja, kad geležinkelių tinklo darbuotojų darbo vietoms gresia pavojus, o keleivių srautai dar nėra visiškai atsigacę po koronaviruso pandemijos panaikinimo.

Streikai tikriausiai padidins kelionių chaosą ir aviacijos sektoriuje, kilusį oro linijų bendrovėms tekus sumažinti skrydžių skaičių dėl personalo trūkumo. Dėl šios priežasties keleiviai susiduria su reisų vėlavimais ir kitais nepatogumais.

Per pandemiją aviacijos pramonėje buvo atleisti tūkstančiai darbuotojų, tačiau dabar, kai pasibaigus karantinui vėl auga kelionių paklausa, sektoriui problematiška įdarbinti pakankamai personalo.

Kitose viešojo sektoriaus srityse taip pat gali įvykti streikų.

Baudžiamosios teisės advokatų asociacija, atstovaujanti teisininkams Anglijoje ir Velse, balsavo už sprendimą surengti streiką nuo kitos savaitės, nesutariant dėl teisinės pagalbos finansavimo.

Teisingumo sekretorius Jamesas Cartlidge'as pavadino sprendimą „nuviliančiu“, nes teismų sistema jau dabar nepajėgi susitvarkyti su krūviu, susidariusiu pandemijos metu.

Keturių savaičių streikas prasidės kitą pirmadienį ir antradienį bei truks keturias savaites, o kas savaitę streikavimo laikotarpis pailgės viena diena iki penkių dienų streiko nuo liepos 18 dienos.

Pranešama, kad apie streikus svarsto ir dėstytojai bei Nacionalinės sveikatos apsaugos tarnybos (NHS) darbuotojai.

Kelios kitos transporto sektoriaus profsąjungos rengia balsavimus dėl galimų streikų, kurie gali įvykti artimiausiomis savaitėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis