Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Johnson & Johnson“: antroji vakcinos nuo COVID-19 dozė sustiprina imunitetą

JAV bendrovė „Johnson & Johnson“ trečiadienį pranešė, kad suleidus antrąją jos sukurtos vakcinos nuo COVID-19 dozę dar labiau stiprėja po pirmosios injekcijos įgyjamas imunitetas.
„Johnson & Johnson“ vakcina
„Johnson & Johnson“ vakcina / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Atlikus du klinikinius tyrimus, kurie dar nėra recenzuoti, paaiškėjo, kad papildoma injekcija devynis kartus didina gaminamų antikūnų prieš koronavirusą kiekį, teigiama bendrovės pranešime spaudai.

JAV prezidento Joe Bideno administracija paskelbė planus, kad visi amerikiečiai, paskiepyti dvidozėmis iRNA vakcinomis – „Pfizer-BioNTech“ ir „Moderna“ – turėtų gauti trečiąją dozę praėjus aštuoniems mėnesiams po antros injekcijos.

Ligų kontrolės ir prevencijos centras (CDC) pranešė, kad antroji „Johnson & Johnson“ preparato dozė veikiausiai bus reikalinga. Vis tik CDC pažymėjo, kad prieš pateikiant tvirtą rekomendaciją reikės surinkti daugiau duomenų. Trečiadienį nuskambėjusi žinia veikiausiai padės parengti tokią strategiją.

Bendrovės pranešime spaudai nenurodyta, kada per tyrimus buvo suleidžiama antroji dozė, tačiau remiantis valstybės įstaigų tinklapiuose pateikta informacija, bendrovė atlieka bandymus keliais intervalais, pradedant nuo šešių mėnesių.

Ši žinia pasirodė CDC paskelbus, kad bendras COVID-19 vakcinų veiksmingumas sumažėjo, dominuojančia tapus itin užkrečiamai koronaviruso delta atmainai.

Remiantis dar nebaigtu tyrimu, kuriame dalyvauja JAV medicinos darbuotojai, daugiausia paskiepyti „Pfizer-BioNTech“ ir „Moderna“ preparatais, apsauga nuo visų infekcijos formų sumažėjo nuo 91 proc. lygio, nustatyto prieš atsiradus delta padermei, iki 66 procentų.

Tačiau apsauga nuo sunkios COVID-19 formos ir mirties išliko stabilesnė – daugumos tyrimų duomenimis, šis rodiklis viršija 90 procentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?