JT generalinis sekretorius Antonio Guterres (Antoniju Guterišas) „palankiai įvertino žinią, kad šiandien saugiai užbaigtas naftos perkėlimas iš tanklaivio „FSO Safer“ į Jemeno pakaitinį laivą, išvengiant to, kas galėjo tapti didžiule aplinkos ir humanitarine katastrofa“, – sakoma JT paskelbtame pranešime.
Šis svarbus įvykis reiškia, kad po daug metų trukusių pastangų pašalinti grėsmę, kurią kėlė „tiksinčia uždelsto veikimo bomba“ dažnai vadinamas „Safer“, pagrindinė problema yra išspręsta, pareiškė JT vystymosi programos vadovas Achimas Steineris (Achimas Šteineris).
„Tai pašalina realią ir tiesioginę grėsmę, kuri buvo tapusi viso pasaulio dėmesio centru: tanklaivis, kuris gali subyrėti arba sprogti Raudonojoje jūroje“, – sakė jis naujienų agentūrai AFP.
Tačiau „Safer“ saga dar nesibaigė.
JT jau yra įspėjusios, kad net ir pašalinus naftos krovinį laivas „kels likutinę grėsmę aplinkai, nes jame liks klampių naftos likučių ir jam tebegresia lūžimo pavojus“.
Tikimasi, kad kitas šio projekto etapas – laivo „Safer“ rezervuarų išardymas ir valymas bei laivo paruošimas vilkimui ir atidavimui į metalo laužą – užtruks „nuo dviejų iki trijų savaičių“, pareiškė A. Steineris.
Laivas “FSO Safer” nuo praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio buvo paliktas maždaug už 50 km nuo Chudaidos uosto – itin svarbių vartų, per kuriuos į šalį, labai priklausomą nuo skubios užsienio pagalbos, gabenami kroviniai.
Tanklaiviu nebuvo rūpinamasi nuo 2015 metų, kai Jemene prasidėjo žiaurus pilietinis karas.
Senstančiame tanklaivyje, kurio korpusas rūdija, buvo 1,14 mln. barelių „juodojo aukso“ – keturis kartus daugiau naftos nei per 1989 metais įvykusią „Exxon Valdez“ katastrofą prie Aliaskos krantų.