Šis skandalas įsiplieskė, kai buvo paviešinta medžiaga, rodanti, jog Britanijos duomenų analizės įmonė „Cambridge Analytica“ (CA), sugebėjo sukurti 50 mln. „Facebook“ vartotojų psichologinius profilius, pasitelkusi psichologinį portretą kuriančią programėlę.
Tyrėjo Aleksandro Kogano sukurta programėlė, kurią parsisiuntė 270 tūkst. žmonių, rinko duomenis ne vien apie feisbuko vartotojus, bet ir apie jų draugus, negavus sutikimo, nes tuo metu galiojusios „Facebook“ taisyklės tai leido.
„Facebook“ nurodė praeitą savaitę sužinojęs, kad CA galbūt neištrynė surinktų duomenų, nors analitikų bendrovė teigė priešingai.
Britanijos kultūros ir skaitmeninių technologijų sekretorius Mattas Hancockas sakė, kad tokioms kompanijoms kaip „Facebook“ neturėtų būti leista nustatyti savo duomenų privatumo taisykles.
„Zuckerbergas atsiprašė ir sakė, kad žada įvesti pokyčių, bet jei atvirai, nemanau, kad tų pokyčių pakanka“, – sakė jis radijui BBC.
M.Hancockas: „Kompanijai neturėtų būti leista spręsti, koks yra tinkamas balansas tarp privatumo ir inovacijų ir duomenų panaudojimo; šias taisykles turėtų nustatyti visa visuomenė ir parlamentas.“
„Kompanijai neturėtų būti leista spręsti, koks yra tinkamas balansas tarp privatumo ir inovacijų ir duomenų panaudojimo; šias taisykles turėtų nustatyti visa visuomenė ir parlamentas“, – pridūrė M.Hancockas.
„Laikomės tokio požiūrio: didelės technologijų kompanijos turi paklusti įstatymams ir mes juos griežtiname“, – pabrėžė jis.
M.Zuckerbergas trečiadienį pažadėjo „padidinti“ pastangas, kad būtų išspręstos socialinių tinklų milžinės problemos, ir paskelbė naujų priemonių, turinčių pažaboti duomenų nutekinimą IT produktų kūrėjams ir trečiųjų šalių programėlėms, taip pat suteikti vartotojams daugiau galimybių valdyti savo informaciją specialia įrankių juosta.
„Tai buvo didelis pasitikėjimo pažeidimas, ir iš tikrųjų gailiuosi, jog taip nutiko, – M.Zuckerbergas sakė duodamas interviu televizijai CNN. – Dabar mūsų atsakomybė – pasirūpinti, kad taip nebenutiktų.“
Kilus šiam skandalui buvo nušalintas „Cambridge Analytica“ vadovas, o „Facebook“ rinkos vertė nuo šios savaitės pradžios smuko 60 mlrd. JAV dolerių (48 mlrd. eurų), skelbia „Bloomberg“.
„Facebook“ produkto vadovas Chrisas Coxas sakė, kad jo kompanija atsidūrė „itin rimtoje“ situacijoje.