Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Prieš vidurio kadencijos rinkimus JAV – politinė reklama be taisyklių

Antradienį JAV prasidėjo vidurio kadencijos rinkimai, kurių metu bus išrinkti nauji Atstovų rūmų nariai ir pasikeis trečdalis Senato atstovų. Tačiau šių rinkimų kampanijoje yra gausu neigiamos politinės reklamos naudojimų pavyzdžių. Norėdami nugalėti rinkimuose, kandidatai nevengia juodinti savo priešininkų nesilaikydami jokių taisyklių, rašo naujienų svetainė gazeta.ru.
Rinkėjai netoli balsavimo apylinkių JAV
Rinkėjai netoli balsavimo apylinkių JAV / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Dabartinio JAV prezidento, demokrato Baracko Obamos nepopuliarumas lemia, jog pastaruoju metu ypač didelį dėmesį politinei reklamai skiria būtent demokratai. Šių metų politinę reklamą televizijos kanaluose stebintys projekto „Weslean Media Project“ atstovai tikina, jog Demokratų partija rinkimų reklamoms išleis virš daugiau kaip milijardą dolerių.

Neigiama reklama, kurios metu išryškinamos blogos politinės, o kartais ir asmeninės politikų savybės, yra neatskiriama JAV politinės kultūros dalis.

Amerikos universiteto Vašingtone profesorius Jamesas Farberis pažymi, kad demokratai siekė iš anksto išsipirkti reklaminį laiką televizijose, suprasdami, kad jų laukia įtempta rinkiminė kova.

„Weslean Media Project“ ekspertai teigia, kad beveik pusėje kandidatų į Senatą reklamų varžovai nušviečiami neigiamai, ketvirtadalyje kandidato nuopelnai iškeliami aukščiau už jo konkurento. Likusią dalį užima tradicinės reklamos, kuriose demonstruojami kandidato pasiekimai.

Neigiama reklama, kurios metu išryškinamos blogos politinės, o kartais ir asmeninės politikų savybės, yra neatskiriama JAV politinės kultūros dalis. 

Populiari politinės JAV kampanijos dalis yra vadinamasis varžovo „reputacijos nužudymas“ Neseniai JAV žiniasklaidoje pasipiktinimo audrą sukėlė kandidatės į Teksaso gubernatoriaus postą, demokratės Wendy Davis reklaminis klipas.

Savo vaizdo įraše, pavadintame „Teisingumas“, ji puola savo oponentą – valstijos generalinį prokurorą Gregą Abbottą, kuris po avarijos buvo paralyžiuotas ir šiuo metu sėdi invalido vežimėlyje.

Vaizdo įrašas prasideda stambiu planu rodant invalido vežimėlį ir trumpai papasakojant apie G.Abbottą ištikusią tragediją: „Ant jo užkrito medis, jis kreipėsi į teismą ir laimėjo milijonus. Ir visą tolimesnę karjerą pašventė kovai su kitomis aukomis.“

Balsas už kadro pasako, kad avarija G.Abbotto nepadarė jautresnio kitų žmonių nelaimėms. Toliau pasakojama, jog dirbdamas prokuratūroje G.Abbottas atsisakė moteriai paskirti invalidumo išmoką, nepaisant jai amputuotos kojos, argumentuodamas, kad moteris turi veikiančius protezus.

Vaizdo įraše paminimi dar keli G.Abbotto darbai, o pabaigoje nuskamba pareiškimas: „Gregas Abbottas ne jums“.

VIDEO: Wendy Davis rinkiminis klipas

Tačiau tokio pobūdžio reklamas kuria ne tik demokratai. Respublikonai patys nevengia naudoti „reputacijos nužudymo“ taktikos.

Štai neseniai buvo sukurtas Demokratų partijos kandidatą iš Mičigano Garį Petersą išjuokiantis vaizdo klipas. Animaciniame klipe matomas paplūdimyje esantis ir havajietiškais marškiniais vilkintis G.Petersas. Balsas už kadro apkaltina politiką pinigų iš „tarptautinių nusikaltėlių“ gavimu.

Respublikonai patys nevengia naudoti „reputacijos nužudymo“ taktikos.

Tuomet klipe pasirodo ryklys, kuris išspjauna dolerių krūveles. Sukurti šį vaizdo įrašą įkvėpė iškilęs faktas, kad kandidatui G.Petersui 1000 dolerių pervedė vienas iš rinkėjų, kuris vėliau stojo prieš teismą dėl ryšių su organizuota nusikaltėlių grupuote. 

VIDEO: Demokratą Garį Petersą išjuokiantis vaizdo klipas

Šiuose rinkimuose savo nuomonę pareiškė ir Nacionalinės ginklų turėtojų asociacijos atstovai. Jie publikavo vaizdo įrašą, kuriame kritikuojama senatorė demokratė Mary Landrieu.

Pagrindinė filmo kūrėjų mintis – M.Landrieu atėmė žmonių teisę į gynybą, o norint apsaugoti laisvę būtina nugalėti šią politikę.

VIDEO: Mary Landrieu kritikuojanti politinė reklama

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos