2023 01 15

Kaip suomiai mokomi atpažinti dezinformaciją – pradedama nuo mažų dienų

Štai kaip atrodo tipiška pamoka, kurią savo mokiniams veda Hamenlinos miestelio Suomijoje mokytoja Saara Martikka: ji savo aštuntokams pristato naujienų straipsnius. Kartu jie diskutuoja: koks šio straipsnio tikslas? Kaip ir kada jis buvo parašytas? Kokie yra pagrindiniai autoriaus teiginiai?
Suomių vaikai
Suomių vaikai / „The New York Times“/VESA LAITINEN nuotr.

„Vien todėl, kad kas nors skamba gerai ar gražiai, dar nereiškia, kad tai tiesa ar kad tuo reikia tikėti“, – paaiškino ji. Praėjusį mėnesį pamokoje ji mokiniams parodė tris „TikTok“ vaizdo įrašus ir visi kartu jie aptarė kūrėjų motyvus bei kokį poveikį tie vaizdo įrašai jiems padarė.

Jos, kaip ir kitų mokytojų visoje Suomijoje, tikslas yra padėti mokiniams išmokti atpažinti klaidingą informaciją.

Atviros visuomenės instituto Sofijoje (Bulgarijoje) spalį paskelbtoje apklausoje Suomija penktą kartą iš eilės užėmė pirmą vietą iš 41 Europos šalies pagal atsparumą dezinformacijai.

Pareigūnai sako, kad Suomijos sėkmę lemia ne tik stipri švietimo sistema, kuri yra viena geriausių pasaulyje, bet ir koncentruotos pastangos aiškinti mokiniams apie netikras naujienas. Žiniasklaidos raštingumas yra nacionalinės pagrindinės ugdymo programos dalis, pradedant nuo ikimokyklinio amžiaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos