Kandidatai į prezidentus Prancūzijoje imasi D.Trumpo taktikos kritikuoti žiniasklaidą

Kandidatai Prancūzijos prezidento rinkimų kampanijos dalyviai, pradedant kraštutinių dešiniųjų lydere Marine Le Pen ir baigiant konservatoriumi Francois Fillonu, ėmėsi kritikuoti žiniasklaidą, vartodami retoriką, panašią į JAV prezidento Donaldo Trumpo išpuolius.
Marine Le Pen savaitgalį oficialiai pradėjo rinkimų kampaniją
Marine Le Pen / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

M.Le Pen pastarosiomis savaitėmis paaštrino savo pasisakymus žiniasklaidos atžvilgiu, tikriausiai manydama, kad taip dar sėkmingiau parodys save kaip prieš politikos isteblišmentą kovojančią kandidatę. Ši strategija jau padėjo jai tapti populiariausia kandidate visuomenės nuomonės apklausose.

Sekmadienį viename rinkimų kampanijos renginyje Nanto mieste M.Le Pen apkaltino žiniasklaidą „isteriškai palaikant“ kitą kandidatą – centristą Emmanuelį Macroną, kurio reitingai pastaruoju metu kilo.

Daugiausiai jos kritikos buvo nukreipta vieno iš centro kairės pakraipos laikraščio „Le Monde“ savininkų Pierre'o Berge'o atžvilgiu.

Kitame politinio spektro gale, komunistų palaikomas kandidatas Jeanas-Lucas Melenchonas susikūrė kanalą „Youtube“ paskyroje, siekdamas apeiti, kaip pats vadina, tradicinę žiniasklaidą.

Politikų kritika žurnalistams nėra kažkas nauja, bet šios kritikos tonas – kur kas griežtesnis nei anksčiau.

Jis apkaltino radiją „France Inter“ nesąžiningumu ir naujienų agentūrą AFP dėl paskelbtų dviejų esą melagingų istorijų apie jo požiūrį į Siriją ir Rusijos įsitraukimą į karą toje šalyje.

D.Trumpo taktikos pasisavinimas

Žiniasklaidos istorikas Patrickas Eveno sako, kad politikų kritika žurnalistams nėra kažkas nauja, bet šios kritikos tonas – kur kas griežtesnis nei anksčiau.

„Išpuoliai prieš žurnalistus nėra nieko nauja, jų galima būdavo susilaukti 4-ame dešimtmetyje“, – sakė jis.

Buvę Prancūzijos prezidentai Francois Mitterrand'as, Charles'is Pompidou ir Charles'is De Gaulle'is taip pat kritikuodavo žiniasklaidą, nurodo ekspertas.

„Tačiau dabar padėtis yra agresyvesnė“, – sakė P.Eveno.

„Visuomenė laikosi vis blogesnio požiūrio politikų atžvilgiu, kaip ir žurnalistai, todėl viena pusė kaltina kitą“, – pridūrė jis.

Vasario pradžioje kandidatas į Prancūzijos prezidentus F.Fillonas apkaltino žiniasklaidą bandant nulinčiuoti jį kilus fiktyvių darbo vietų skandalui. Šis kandidatas dirbdamas Senate ne vienerius metus buvo įdarbinęs savo žmoną Penelope padėjėja, nors iš tikrųjų ji šių pareigų neatliko. Taip pat teigiama, kad F.Fillonas parūpino fiktyvius darbus savo vaikams.

Politinės komunikacijos specialistas Dominique'as Woltonas sako Prancūzijos politikų pasisakymuose atpažinęs žiniasklaidos kritikavimo taktiką, kurią naudoja JAV prezidentas D.Trumpas ir jo komanda, bandydama palenkti į savo pusę visuomenės nuomonę kovoje su žiniasklaida.

Prezidentas žiniasklaidos pranešimus reguliariai pavadina „išgalvotomis naujienomis“, arba žlungančiais vadina tokius laikraščius, kaip „The New York Times“.

Praėjusią savaitę Baltųjų rūmų atstovas spaudai Seanas Spiceris neįleido į spaudos konferenciją kai kurių autoritetingų žiniasklaidos priemonių atstovų – į ją buvo pakviesti tik palankiai prezidento veiklą nušviečiantys žurnalistai.

„Įtampos atmosfera“

„Netikrų naujienų“ apibrėžimą pastarosiomis savaitėmis taip pat pradėjo naudoti M.Le Pen partijos „Nacionalinis frontas“ (FN) aukšto rango narys Florianas Philippot, kai kritikavo AFP sudarytą infogramą apie kandidatų į Prancūzijos prezidentus pažiūras.

„Trumpas nepaklūsta teisingumo sistemai bei įžeidinėja žiniasklaidą savo pareiškimais apie išgalvotas naujienas, ir dabar tai yra mėgdžiojama F.Fillono ir M.Le Pen“, – sakė politikos apžvalgininkas ir akademikas Herve Le Brasas.

AFP naujienų direktorė Michele Leridon sakė: „Nuo Trumpo rinkimų kritika, netgi priekabiavimas prie žiniasklaidos tapo kai kurių politikų strategija.“

„Jie naudoja „išgalvotų naujienų“ terminą naujienoms, kurios yra tikslios, bet kurios jiems nepatinka. (...) Geriausias mūsų atsakymas – būti tiek kiek įmanoma tikslesniems“, – pridūrė ji.

„Le Monde“ vadovas Jerome'as Fenoglio nurodė: „Jeigu nori sukurti įspūdį, kad esi nesisteminis, paprasčiausias būdas tai padaryti – pulti žiniasklaidą.“

Jo nuomone, dažnesnis politikų naudojimasis tinklaraščiais ir „Twitter“ sukūrė „įtampos atmosferą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų