Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kandidatas į Ukrainos prezidentus rinkimų kampaniją pasitelkė ir žmonos paieškoms

Ukrainos prezidento rinkimų kampanijoje ne visada lengva atskirti ribą tarp realybės bei televizijos. Kalbama ne tik apie šalies vadovą populiariame televizijos seriale vaidinantį Volodymyrą Zelenskį, bet ir buvusį ministrą Ihorį Ševčenką, kampanijos metu kuriantį realybės šou, skirtą padėti jam rasti gyvenimo meilę, rašo „The Washington Post“.
Ihoris Ševčenka
Ihoris Ševčenka / Nuotrauka iš kandidato „Facebook“ paskyros

„Ar nori tapti prezidento žmona?“, – klausiama ant reklaminių I.Ševčenkos stendų.

Šalia klausimo – kostiumu pasipuošusio ir raudoną rožę laikančio 48 metų amžiaus kandidato I.Ševčenkos, Minesotos universitete įgijusio teisininko išsilavinimą, nuotrauka.

Sekmadienį vyksiančiuose rinkimuose dalyvaujantis I.Ševčenka planuoja išsirinkti sutuoktinę iš maždaug 300 moterų, užpildžiusių paraiškas internete.

Visas paieškų procesas filmuojamas ir bus transliuojamas po 12 minučių trunkančiais epizodais Socialiniuose tinkluose jau buvo paviešintas realybės šou anonsas, I.Ševčenkos komanda planuoja transliuoti pirmąjį epizodą šį savaitgalį ir tęsti šou po sekmadienio rinkimų.

Galiausiai kandidačių grupė „susitrauks“ iki 10–15 finalisčių, epizoduose bus rodomi dalyvių „debatai“. Saujelė finalisčių I.Ševčenkos dėmesį bandys pavergti individualiuose pasimatymuose.

Ši kampanija apsiėjo be didesnio moterų teisių gynėjų pasipiktinimo.

Londone įsikūrusio Karališkojo vidaus reikalų instituto Ukrainos forumo vadovė Orysia Lucevyč „The Washington Post“ sakė iš pradžių netikėjusi pranešimais apie I.Ševčenkos realybės šou.

„Tada pagalvojau, kad tai žemina moteris. Tačiau tada pagalvojau, kad tokioje šalyje kaip Ukraina, kur tokie klausimai vertinami ne taip jautriai, tai – genialu“, – teigė O.Lucevyč.

Pasak analitikės, tokiu būdu kandidatas trina ribas tarp politikos ir privataus gyvenimo. „Ukrainoje politinis elitas yra kažkur aukštai kalnuose, o jis bando sumažinti šį atstumą“, – mano ji.

Kandidato šansai rinkimuose – itin menki: už jį, naujausių apklausų duomenimis, ketina balsuoti mažiau nei procentas apsisprendusių rinkėjų. Tačiau tai gali būti naudinga jo „prekės ženklo“ kūrimui.

Buvęs aplinkos ministras ir teisės firmas savininkas, I.Ševčenka anksčiau politikoje buvo vargiai žinomas, o dabar jis vis dažniau kviečiamas į pokalbių šou.

Pripažinęs, kad reikėjo sustiprinti savo politinę tapatybę, I.Ševčenka neigia, jog žmonos paieškos – tik rinkiminis triukas. Pasak kandidato, jis tikisi surasti tikrąją meilę.

Pripažinęs, kad reikėjo sustiprinti savo politinę tapatybę, I.Ševčenka neigia, jog žmonos paieškos – tik rinkiminis triukas. Pasak kandidato, jis iš tikrųjų tikisi surasti meilę.

„Niekada nežinai, kur ją sutiksi. Tai – būdas susipažinti su žmonėmis šiame elektroninių medijų amžiuje“, – sakė I.Ševčenka.

Kovo 8-ąją – Tarptautinę moters dieną – I.Ševčenka atvyko į realybės šou filmavimą, kuriame 20-iai dalyvių išdalijo rožes. Su dalyvėmis kandidatas į prezidentus aptarė, ko jos tikisi iš sutuoktinio.

„Ieškau patrauklios, protingos moters, su kuria galėčiau kalbėtis rimtais klausimais, kuri galėtų man patarti“, – pridūrė jis.

Tiesa, I.Ševčenka sakė prieštaraujantis realybės šou formatui.

„Asmeniškai man tai nepatinka. Tačiau jei kalbėsi rimtais žodžiais, jie nesuveiks. Deja. O jei nori laimėti, turi žaisti pagal egzistuojančias taisykles. O politika šiuo metu yra šou“, – „The Washington Post“ sakė jis.

Ne vienintelis „šoumenas“

I.Ševčenka – ne vienintelis kandidatas į Ukrainos prezidentus, kampanijoje pasitelkiantis šou elementus.

Apklausose nuo tokių politikos veteranų kaip dabartinis šalies vadovas Petro Porošenka ir buvusi premjerė Julija Tymošenko jau kelias savaites yra atsiplėšęs komikas Volodymyras Zelenskis.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Volodymyras Zelenskis
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Volodymyras Zelenskis

Komikas vaidina prezidentą populiariame televizijos seriale „Visuomenės tarnas“. Jis įkūnija eilinį istorijos mokytoją Vasilijų Holoborodko, tapusį šalies vadovu ir itin sąžiningai einantį savo pareigas: V.Zelenskio personažas seriale kovoja su pagrindiniais Ukrainos skauduliais – korupcija ir oligarchais.

Tiek „Visuomenės tarnas“, tiek kiti V.Zelenskio kompanijai „95 Kvartal“ priklausantys projektai transliuojami populiariame televizijos kanale „1+1“. Jis priklauso aršiam P.Porošenkos priešininkui oligarchui Ihoriui Kolomoiskiui.

Nepriklausomo naujienų portalo „Novoje Vremia“ žurnalistė Kristina Berdynskaja atkreipė dėmesį, kad šeštadienį, likus dienai iki rinkimų, kai politinė agitacija yra draudžiama, kanale „1+1“ bus rodomi vien V.Zelenskio projektai.

Analitikai 15min teigė, kad serialą „Visuomenės tarnas“ galima laikyti politine propaganda, nes žiūrovams sunku atskirti personažą nuo kandidato.

Ilgą laiką apklausų viršūnėse laikėsi potencialiu kandidatu įvardijamas roko grupės „Okean Elzy“ vokalistas Sviatoslavas Vakarčiukas. Vis dėlto, jis prezidento rinkimuose nedalyvauja.

Vargas dėl balsalapio

Šiuose rinkimuose kandidatams galvą skauda ne tik dėl „šoumenų“.

Buvusi premjerė, „Oranžinės revoliucijos“ lyderė Julija Tymošenko anksčiau kreipėsi į P.Porošenką reikalaudama, kad rinkimuose nebūtų leista dalyvauti jos bendrapavardžiui.

„Jie bando tokiu nesąžiningu žeminančiu būdu iš manęs rinkimuose atimti kažkokį procentą balsų ir juos atiduoti žmogui, kuris neturi nieko bendra su prezidentavimu“, – kalbėjo J.Tymošenko.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Ukrainos prezidento rinkimų balsalapis
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Ukrainos prezidento rinkimų balsalapis

Paviešintuose rinkimų biuleteniuose matyti, kad Julijos Vladimirovnos Tymošenko ir Jurijus Vladimirovičiaus Tymošenko pavardės yra greta viena kitos – kandidatus nesudėtinga supainioti.

J.Tymošenko ir P.Porošenka – realiausi kandidatai antrajame rinkimų ture susirungti su V.Zelenskiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?