Karo kaina: ekspertai įvardijo galimus Rusijos Federacijos subyrėjimo scenarijus

„Visos imperijos galiausiai žlunga. Rusija yra taip pat žlugs“, – leidiniui „The Moscow Times“ pareiškė istorikas Aleksandras Etkindas. Nors rusų įsibrovėliai pamažu užima vis daugiau Ukrainos teritorijos, 15min kalbinti ekspertai neatmeta, kad ateityje įvykiai gali pasisukti ir kita kryptimi: vienas iš jų – Rusijos subyrėjimas į atskiras valstybes.

„Nesiekiu Rusijos Federacijos žlugimo, bet jį prognozuoju, o tai yra didelis skirtumas. Subyrėjimo buvo galima išvengti – būtų pakakę nepradėti karo su Ukraina. Tačiau revanšizmas buvo stipresnis už atsargumą.

Šios federacijos – sudėtingos, dirbtinės, labai nelygiavertės ir vis labiau neproduktyvios bendruomenės – žlugimas įvyks dėl jos vadovų Maskvoje ir tik dėl jų. Tie, kurie myli federaciją; tie, kurie mano, kad jei ji išnyktų, žmonėms būtų blogiau; tie, kurie vieningos Rusijos idėją laiko pagrindine ir net vienintele politine vertybe – visi turėtų kaltinti tuos ir tik tuos, kurie pradėjo šį karą“, – rašė istorikas A.Etkindas.

Jis nesiėmė prognozuoti, į kiek dalių galėtų suskilti Rusijos Federacija, galbūt šios dalys atitiks dabartines jos respublikų ir provincijų ribas.

„Deutsche Welle“ apžvalgininkas Konstantinas Egertas interviu 15min teigė, kad karas Ukrainoje parodė – potencialas Rusijai ateityje subyrėti tikrai yra. Jis įvardijo ir kelis galimus Rusijos suirimo scenarijus.

Tuo metu Ukrainoje veikiančio Krymo totorių televizijos kanalo ATR direktoriaus pavaduotojas, žurnalistas Aideras Muždabajevas įsitikinęs: „Rusija nėra federacija, o imperija.“

Jis mano, kad patyrus pralaimėjimą Ukrainoje Kremliaus gali laukti bruzdėjimas namuose, o tokios tautos kaip čečėnai, jakutai ir kiti nenorės turėti nieko bendro su Maskvos pradėtu kruvinu karu.

Įmanoma pasekmė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis