Kaip praneša „Corriere della Sera“, kapitoną atsisakyti ankstesnių žodžių privertė 40 minučių vaizdo įrašas, kurį padarė pakrantės apsaugos tarnybos darbuotojai, atvykę į nelaimės vietą praėjus 10 minučių po katastrofos. Šiame įraše matyti, kad laivo inkaras buvo išmestas toli gražu ne iš karto.
Be to, kapitonas pripažino, kad jis padarė klaidą, plaukdamas šalia Džiljo salos. Kapitonas sakė, kad jis pernelyg vėlai priėmė sprendimą pasukti laivą, dėl to šis užplaukė ant rifo. Iš pradžių kapitonas sakė, kad laivas užplaukė ant žemėlapyje nepažymėtų uolų, tačiau sausio 17 dieną 3 valandas trukusios apklausos metu pripažino, kad norėjo perduoti linkėjimus savo kolegai Mario Terenzio Palombo, su kuriuo kalbėjosi tuo metu, kai įvyko nelaimė. Kapitonas ir toliau teigia, kad maršrutas buvo suplanuotas iš anksto ir nuo jo jis nenukrypo.
Atsisakė koordinuoti evakuaciją
Tyrimo metu nustatyta, kad nuo susidūrimo laiko (apie 21.42 val. vietos laiku) ir evakuacijos pradžios (apie 22.58 val. vietos laiku) kapitonas skambino telefonu mažiausiai tris kartus Roberto Ferrarini, dirbančiam bendrovėje „Costa Crociere“, kuriai ir priklauso kruizinis laivas.
Kapitonas ir toliau neigia, kad pabėgo iš skęstančio laivo. Jis sako, kad padėjo keleiviams lipti į gelbėjimo valtis, tačiau paskui netyčia iškrito iš laivo ir pats atsidūrė vienoje iš valčių. Kodėl būtent toje pačioje valtyje atsidūrė jo padėjėjai Dimitris Christidis ir Silvia Coronica, kapitonas nepaaiškino.
Anksčiau „Corriere Fiorentino“ paskelbė pokalbio su uosto viršininku įrašą. Jame viršininkas liepia kapitonui grįžti į laivą ir koordinuoti evakuaciją, tačiau šis atsisako daryti tai dėl tamsos.
Šiuo metu kapitonui skirtas namų areštas. Jam gresia iki dešimties metų kalėjimo.
Stringa gelbėjimo darbai
Šiuo metu gelbėtojai iš laivo jau yra ištraukę 11 žuvusių žmonių kūnų, dar 20 keleivių ir įgulos narių yra dingę. Skelbiama, kad žuvo prancūzai, italas, ispanas, vienas laivo darbuotojas iš Peru.
Gelbėjimo darbus trečiadienį stabdo sudėtingos sąlygos, ir bijoma, kad vėl pakrypęs laivas gali išplaukti į atvirą jūrą ir visiškai paskęsti.
Laivu iš viso plaukė 4,2 tūkst. žmonių.
Internete pasirodė ir naujas video, kuriame matyti iš laivo gelbėjami žmonės: