„Katastrofą galėjo nulemti daugybė dalykų. Tokiais atvejais negali būti tik viena priežastis", – teigia koncerno EADS, gaminančio aerobusus prezidentas Louis Gallois. Tiek Brazilijos, tiek Prancūzijos spauda, remdamasi ekspertų išvadomis, rašo, kad rastų lėktuvo dalių ekspertizė rodo, jog lėktuvas nukrito staiga ir ore tikrai nesprogo. Brazilijos dienraštis „O Globo" cituoja buvusio piloto Ari Germano žodžius, kad tragedija įvyko taip netikėtai, jog pribloškė keleivius, o įgula nesuspėjo sureaguoti.
A.Germano, kuris yra parašęs knygą apie lėktuvų katastrofų priežastis, aiškina, jog „įdomiausia, kad krėslai, kuriuose paprastai sėdi stiuardesės, buvo suglausti. Tai rodo, kad ekipažas vaikštinėjo po lėktuvo saloną, nors kai skelbiamas aliarmas arba susidaro pavojinga situacija, visi įgulos nariai sėdi krėsluose".
Hipotezę, kad lėktuvas subyrėjo prieš įkrisdamas į vandenį, patvirtino ir rastų kūnų apžiūra. Visi jie buvo visiškai nuogi. „Tai rodo, kad nuo aukų drabužius nuplėšė vėjo gūsis, kai jos krito į vandenyną", – rašo prancūzų dienraštis „L'Express". Be to, visi žmonės jau buvo negyvi, nes jų plaučiuose nerasta vandens pėdsakų, vadinasi, jie tikrai nenuskendo. Kitas ekspertas Ronaldo Jenkinsas patvirtino, kad ant rastų lėktuvo dalių nematyti ugnies pėdsakų, tai leidžia galutinai atmesti versiją, jog galėjo sprogti bomba. Taip pat įrodyta, kad katastrofos metu autopilotas buvo išjungtas, tačiau tebėra neaišku, ar tai padarė pilotas.
Lėktuvuose pakeisti greičio davikliai
Nors žiniasklaida rašo, kad katastrofą galėjo sukelti sugedę greičio davikliai, siuntę lėktuvo kompiuteriui neteisingus duomenis, kai jis įskrido į audros zoną, vargu ar tai buvo nelaimės priežastis. Balandžio pabaigoje „Air France" pakeitė tuos daviklius beveik visuose tolimus atstumus skraidžiusiuose lėktuvuose, nes pilotai ne kartą skundėsi, kad turi techninių problemų. Deja, sudužusiame aerobuse davikliai dar nebuvo pakeisti. Dabar tai jau padaryta visuose lėktuvuose, nes pilotų profsąjunga pareiškė, kad pilotai neskraidys lėktuvais su nepakeistais davikliais.
L.Gallois tvirtina, kad niekas nerodo, jog „tie davikliai suvaidino kokį nors vaidmenį per katastrofą". „Niekas to nežino", – sakė ekspertas, ragindamas žurnalistus nedaryti skubotų išvadų.
Kitas ekspertas, nenorėjęs skelbti savo pavardės, agentūrai „Associated Press" priminė, kad iš 24 signalų, kuriuos automatiškai prieš nelaimę pasiuntė prancūzų lėktuvas, vienas buvo apie sugedusį vairą. Visi tie signalai dabar išvardyti interneto puslapyje „Eurococpit". Tačiau ekspertas teigia, kad „tai tik daug informacijos, bet jokių nuorodų". Jis pridūrė, kad tokius signalus tokie lėktuvai kaip „Airbus A330" siuntinėja kone kiekvieną skrydžio minutę. Tie signalai skirti žemėje esančiam personalui ir būna išanalizuoti, kai lėktuvas nusileidžia.
Tebeieškoma juodųjų dėžių
Vis dar ieškoma vadinamųjų juodųjų dėžių. Paieškos truks dar 20 dienų, nes tiek laiko veiks dėžių baterijos. Tačiau vis mažiau tikimasi jas surasti. Kai 2004 metais sudužo Egipto lėktuvas, prireikė dviejų savaičių juodosioms dėžėms aptikti, nors lėktuvas buvo nukritęs netoli kranto. Šį kartą jos gali gulėti daugiau kaip 4000 metrų gylyje.
Kompanijos „Airbus" direktorius Tomas Endersas patvirtino, kad lėktuvų gamintojai tebebendradarbiauja su Prancūzijos bendrove „Air France" ir agentūra BEA, tiriančia katastrofų priežastis – norima kaip galima greičiau įminti sudužusio lėktuvo mįslę. „Žinoma, aukų šeimų ir draugų neguodžia faktas, kad skrydžiai dabar daug saugesni nei prie 10 ar 15 metų. O „Airbus A330" apskritai yra vienas saugiausių ir moderniausių lėktuvų, naudojamų keleiviams skraidinti", – sakė T.Endersas.