Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kiaulių gripas kainavo milijonus

Dėl kiaulių gripo kilusi panika Prancūzijai brangiai atsiėjo – Vyriausybei jau teko sumokėti farmacijos kompanijoms 48 mln. eurų kompensaciją dėl užsakytų, tačiau niekam nereikalingų skiepų, rašo „Lietuvos žinios“.
Vakcina nuo kiaulių gripo
Vakcina nuo kiaulių gripo / „Scanpix“ nuotr.

Pernai rudenį kilus kiaulių gripo epidemijai, Prancūzijos Vyriausybė užsakė 94 mln. dozių skiepų, tačiau vėliau Sveikatos apsaugos ministerija nutarė atšaukti pradinį užsakymą atsisakydama daugiau kaip pusės užsakytų skiepų (50 mln. dozių).

Teigiama, kad tokį sprendimą visų pirma lėmė mažas visuomenės susidomėjimas šiais skiepais.

Derybos su farmacijos kompanijomis dėl sutarčių nutraukimo truko net keletą mėnesių, kol sveikatos apsaugos ministrei Roselyne Bachelot pavyko pasiekti susitarimą. Ir šis susitarimas pasiektas tik tuomet, kai farmacijos kompanijoms GSK, „Sanofi–Pasteur“ ir „Novartis“ už nepagamintus skiepus buvo pažadėta išmokėti 48 mln. eurų kompensaciją. Nors ši suma atrodo labai didelė, ji yra gerokai mažesnė, nei būtų tekę sumokėti, jei tie skiepai būtų pagaminti – 358 mln. eurų, rašo „Lietuvos žinios“.

Dabar naują susitarimą su Sveikatos apsaugos ministerija yra pasirašiusios dvi bendrovės – „Novartis“ ir GSK, tačiau iki šiol neaišku, ką nuspręs trečioji skiepų tiekėja „Sanofi–Pasteur“. Gali būti, kad ji paduos Sveikatos apsaugos ministeriją į teismą ir nežinia, kiek tada dar teks sumokėti Prancūzijos Vyriausybei.

Tačiau jau dabar aišku, kad dėl kiaulių gripo sukelta panika valstybei kainavo labai brangiai, o farmacijos kompanijos uždirbo milijonus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?