„Pastaraisiais metais žiniasklaidoje buvo daug pranešimų apie kibernetines atakas. Šiuose pranešimuose be jokių įrodymų... visuomet kaltinama ir šmeižiama Kinija“, – per eilinę spaudos konferenciją sakė Užsienio reikalų ministerijos atstovas Geng Shuangas..
„Ši praktika nei profesionali, nei atsakinga ir net turi slaptų motyvų“, – sakė atstovas ir pridūrė, kad Kinija „tvirtai gina tinklo saugumą“.
Ieškodami komercinių paslapčių programišiai taikėsi į „Airbus“ tiekėjus: britų variklių gamintoją „Rolls-Royce“, prancūzų konsultavimo ir tiekimo įmonę „Expleo“ ir dar du prancūzų rangovus, naujienų agentūrai AFP sakė šios industrijos ir saugumo šaltiniai, kalbėję su anonimiškumo sąlyga.
Nė vienas šaltinių negalėjo oficialiai identifikuoti kibernetinių atakų kaltininkų ir nurodė, kad labai sunku gauti įrodymų.
Žinoma, kad daugelis valstybių remiamų ir nepriklausomų programišių mėto pėdas ar palieka užuominų, turinčių suklaidinti tyrėjus, kad jie kaltintų kažką kitą.
Tačiau šaltiniai sakė įtariantys kinų programišius, nes jie ir anksčiau mėgindavo vogti saugomą komercinę informaciją, be to, Pekinas ką tik pristatė lėktuvą, turintį konkuruoti su „Airbus“ ir amerikiečių „Boeing“.