2015 10 29 /15:13

Istorinis žingsnis: Kinija skelbia „vieno vaiko" politikos pabaigą

Kinija ketvirtadienį paskelbė atsisakanti itin prieštaringai vertintos vieno vaiko politikos, o valstybinė naujienų agentūra „Xinhua“ pranešė, kad visoms poroms bus leista susilaukti dviejų vaikų.
Temos: 2 Šeima Kinija

Agentūra citavo valdančiosios Komunistų partijos pranešimą, paskelbtą po keturias dienas trukusio suvažiavimo Pekine, kuriame buvo sprendžiamas antrosios didžiausios pasaulyje ekonomikos kursas tolesniems penkeriems metams.

Kinijos visuomenė, kuri yra didžiausia pasaulyje (1,37 mlrd. žmonių), dabar sparčiai sensta.

Šis istorinis sprendimas buvo priimtas „siekiant subalansuoti visuomenės raidą ir išspręsti senstančios visuomenės patiriamus iššūkius“, rašo „Xinhua“.

Aktyvistai sveikino šį žingsnį, bet perspėjo, kad „dviejų vaikų“ politika reiškia, kad Kinija paliks veikti gimstamumo kontrolės mechanizmus. Be to, šio sprendimo demografiniai padariniai pasireikš tik po kelių dešimtmečių, o ankstesni mėginimai liberalizuoti „vieno vaiko“ politiką gimstamumą padidino mažiau negu planuota.

„Vieno vaiko“ politika, paskelbta 8-o dešimtmečio pabaigoje, leido daugumai porų turėti tik vieną vaiką. Vyriausybė tvirtino, kad tas sprendimas buvo vienas iš pagrindinių Kinijos ekonomikos suklestėjimo veiksnių.

Tą politiką prižiūrėjo speciali nacionalinė komisija, pažeidėjams skirianti baudas, o neretai ir priverstinius abortus, kėlusius didžiulį sielvartą potencialiems tėvams.

Tačiau Kinijos visuomenė, kuri yra didžiausia pasaulyje (1,37 mlrd. žmonių), dabar sparčiai sensta. Taip pat pasireiškia didelis lyčių disbalansas, o darbo jėgos sparčiai mažėja.

Mėginant spręsti šias problemas 2013 metais buvo imtasi ribotų reformų, leidusių kai kurioms miestuose gyvenančioms poroms susilaukti antro vaiko, bet gana mažai žmonių pasinaudojo ta galimybe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis