Katastrofos priežastis suglumino aviacijos institucijas, kurios ieškodamos įkalčių tyrinėjo atšiaurią vietovę, bet nerado nė vieno gyvo likusio žmogaus. Ši nelaimė beveik neabejotinai taps daugiausiai gyvybių nusinešusia orlaivio katastrofa Kinijoje per tris pastaruosius dešimtmečius.
Trečiadienį Kinijos civilinės aviacijos administracijos (CAAC) atstovas Liu Lusongas žurnalistams sakė, kad „buvo rastas reisu MU5735 skridusio „China Eastern“ lėktuvo savirašis“. Vis tik vėliau valstybinė žiniasklaida pranešė, kad juodoji dėžė buvo smarkiai apgadinta.
Lėktuvuose „Boeing 737-800“ įrengiami du skrydžio savirašiai: pirmas (fiksuojantis skrydžio duomenis) – galinėje keleivių salono dalyje, o antras (įrašantis garsą) – pilotų kabinoje.
„Šiuo metu neaišku, ar tai duomenų, ar pilotų kabinos pokalbių įrašymo įrenginys“, – nurodė CAAC pareigūnas Mao Yanfenga, kurį citavo valstybinė žiniasklaida.
Valdžia kol kas neskuba daryti pareiškimo, kad visi keleiviai žuvo, nors kalno šlaite gelbėtojų komandos rado tik krūvą sukiužusio metalo ir apdegusių daiktų.
„China Eastern“ laineris nukrito pirmadienio popietę netoli Udžou pietų Kinijoje, praradęs ryšį su oro eismo dispečeriais.
Staigus smigimas
Skrydžių stebėsenos tinklalapio FlightRadar24.com paskelbti duomenys rodo, kad lėktuvas, skrisdamas maždaug 8,9 km aukštyje, staigiai nėrė žemyn ir per kiek daugiau nei minutę nusileido iki 2 400 metrų.
Paskui orlaivis trumpam pakilo ir vėl smigo žemyn iki maždaug 980 metrų aukščio.
Trečiadienį gelbėtojai buvo priversti sustabdyti paiešką, nes dėl liūčių kilo pavojus komandoms, dirbančioms zonoje, kur nukritus lėktuvui liko didžiulė duobė.
Valstybinio transliuotojo CCTV reporteris, kuriam buvo leista apsilankyti katastrofos vietoje, pranešė, kad ten yra „nedidelių žemės nuošliaužų“ pavojus, nes lietus destabilizavo stačius šlaitus.
Kinijos prezidentas Xi Jinpingas nedelsdamas nurodė ištirti avariją ir į įvykio vietą išsiuntė aukšto rango Komunistų partijos pareigūnus, įskaitant vicepremjerą Liu He.
CAAC pareiškė, kad dvi savaites vykdys visos industrijos saugos patikrinimą.
Tarnybos uždarė prieigą prie katastrofos vietos ir neleido užsienio žiniasklaidai bendrauti su aukų giminaičiais, susirinkusiais Udžou.
„China Eastern“ teigimu sudužęs beveik septynerių metų senumo lėktuvas prieš skrydį atitiko visus saugumo reikalavimus.
Aviacijos institucijos nurodė, kad prieš darant išvadas teks kruopščiai surinkti daugiau įrodymų.