Kodėl lėktuvas išskrido? Dėl „Lion Air“ orlaivio katastrofos liejasi artimųjų sielvartas ir pyktis

Šeimos, kurių artimieji žuvo „Lion Air“ orlaivio katastrofoje, išgyvena agonijos kupiną laukimą, kol ieškomi dingusių žmonių kūnai ir laukiama atsakymų į tai, kodėl lėktuvas netrukus po pakilimo smigo į Javos jūrą.
Laineriu skrido 188 žmonės
Laineriu skrido 188 žmonės / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Aš girdėjau, kad lėktuvas jau skrisdamas iš Balio turėjo problemų. Tai kodėl jis skrido?“ – retoriškai klausė 43-ejų Fendy, sėsdamasis ant šaligatvio krašto prie policijos ligoninės Rytų Džakartoje, bandydamas suprasti, kas įvyko.

Paskutinį kartą Fendy savo žmoną Mawar Sariarti matė, kai ši pirmadienio rytą išlipo Džakartos oro uoste. Netrukus lėktuvas, kuriame ji buvo, pakilo skrydžiui į Pankalpinango miestą Bankos saloje šalia Sumatros.

Lėktuvas, kuriuo skrido 189 žmonės, smigo į Javos jūrą praėjus vos 13 minučių po pakilimo.

„Sistema Indonezijoje sudėtinga. Atrodo, kad jiems tiesiog nerūpi žmonių gyvybės, tai jiems įprasta“, – ramiai sako jis. „Jie neturėtų bandyti teisintis tuo, kad lėktuvas buvo naujas. Jis neturėjo skristi“, – įsitikinęs vyras.

Jie neturėtų bandyti teisintis tuo, kad lėktuvas buvo naujas. Jis neturėjo skristi, – įsitikinęs vyras.

Šeimos, per katastrofą netekusios artimųjų, tebeieško atsakymų ir kaltininkų.

Po pranešimų apie katastrofą pasirodė ir žinių, kad tas pats lėktuvas turėjo techninių bėdų naktį prieš tai, skrisdamas iš Balio į Džakartą, iš kurios pakilęs ir sudužo. Šeimų sielvartas persmelktas ir didžiulio pykčio.

Penktadienį žuvusiųjų giminaičiai policijos ligoninėje, kur rinkosi perduoti dantų šepetėlių ir neskalbtų drabužių, vildamiesi, kad taip padės ekspertams nustatyti aukas, turėjo galimybę su „Lion Air“ atstovais susidurti tiesiogiai.

„Mus tiesiog paliko lūkuriuoti čia“

Didelėje ligoninės patalpoje daugiau kaip kaip 100 šeimų narių dalyvavo spaudos konferencijoje, kuri buvo surengta jiems. Jie sėdėjo sukryžiavę rankas ar susigūžę, apstulbinti teismo medicinos ekspertų ir „Lion Air“ atstovų kalbų apie paieškos rezultatus. Jie prašė artimųjų būti kantriais.

Vis dėlto jų prašymai buvo pasitikti su susierzinimu ir panieka.

„Galite viešai pranešti apie „juodąją dėžę, bet tai nėra tai, ką mes norime išgirsti“, – reagavo vienas iš aukų artimųjų. „Jei jums tikrai rūpime, tai nesididžiuokite tuo, kad radote juodąją dėžę“, – sakė jis.

Kitas vyras iš auditorijos tiesiog užsimerkė ir ėmė kalbėti maldą. Dauguma aukų šeimos narių prisisegę korteles, ant kurių užrašyta, kas jie ir ko neteko per katastrofą.

„Tyrimo rezultatai mums neįdomūs. Mums svarbiausias dalykas yra kiek laiko dar būsime čia“, – kalbėjo dar vienas vyriškis. „Ar mes galėsime pamatyti, kokios būklės rasti kūnai? Ne. Mes tiesiog palikti čia lūkuriuoti“, – tęsė jis.

Tyrimo rezultatai mums neįdomūs. Mums svarbiausias dalykas yra kiek laiko dar būsime čia, – kalbėjo dar vienas vyriškis.

Per penkias dienas nuo katastrofos pavyko identifikuoti tik keturias aukas iš 189.

Dr. Lisda Cancer, teismo medicinos ekspertė, žurnalistams sakė, kad pirmąją auką identifikuoti padėjo pirštų antspaudai ir auksinis žiedas.

Šeštadienį 73 maišai, kuriuose – žuvusiųjų kūno dalys, buvo atvežti į policijos ligoninę. „Mes turime labai ribotą informaciją“, – paaiškino L.Cancer.

Sekmadienį pranešta, kad vienas indonezietis naras žuvo per operaciją, kurios metu renkami per oro bendrovės „Lion Air“ lėktuvo katastrofą žuvusių 189 žmonių palaikai.

Aukų giminaičiai susirinko policijos ligoninėje, tikėdamiesi, kad bus nustatytos žuvusiųjų tapatybės, tačiau čia jų laukė visiškas nusivylimas.

„Ar kūno dalis, kurios atgabentos maišuose jūs sudėliojate į visumą ar ką su jomis darote?“ – klausė įpykęs giminaitis. „Mes tiesiog visi norime, kad šis procesas būtų greitesnis“, – teigė jis.

Pagal islamą, dominuojančią religiją Indonezijoje, žuvusiojo kūnas turėtų būti tinkamai apipraustas ir paruoštas sudeginimui kaip tik galima greičiau – šio ritualo beveik nė vienas esantis minėtoje didelėje patalpoje negalėtų atlikti.

Teisybės paieškos

Šeimos taip pat mąsto, ar „Lion Air“ tenka kaltė dėl techninių sunkumų, kuriuos lėktuvas, kaip buvo pranešta, patyrė sekmadienio naktį, taip pat dėl, kaip spėjama, neteisingų greičio rodmenų. Pilotas, praėjus penkios minutėms nuo pakilimo, prašė grįžti į oro uostą, tačiau, anot artimųjų problemas reikėjo spręsti dar esant „ant žemės“.

„The Guardian“ taip pat išsiaiškino, kad tas pats lėktuvas turėjo techninių bėdų keletą dienų iki katastrofos – skrisdamas iš Manado į Denpasarą.

„Lion Air“ savo pranešime tvirtina, kad lėktuvas buvo tinkamas skrydžiui. Esą minėta problema buvo išspręsta.

Šeštadienį pranešta, kad narai rado orlaivio fiuzelažą, užfiksuoti nerastos „juodosios dėžės“ signalai. Radę „juodąją dėžę“ tyrėjai galėtų išsiaiškinti, kas nutiko, kad orlaivis „Boeing 737“ smigo į Javą jūrą.

Marsudi per katastrofą neteko savo dukters Cici Ariskos. Penktadienį jis raudonomis nuo ašarų akimis ir nukreipęs tuščią žvilgsnį rūkė po medžiu prie ligoninės.

Neseniai ištekėjusi jo dukra Cici kartu su vyru Cjandra ilsėjosi Balyje ir Džakartoje ir sėdo į lėktuvą, kuris patyrė katastrofą.

„Facebook“ jie buvo pasidaliję nuotraukomis, kuriose su draugais pozuoja prie „Lion Air“ orlaivio, kaip Balyje mėgaujasi jūros gėrybėmis. Tai buvo paskutinės jų nuotraukos.

VIDEO: Surasta sudužusio „Lion Air“ lėktuvo juodoji dėžė padės išsiaiškinti, kas sukėlė tragediją
VIDEO: Indonezijos lainerio katastrofos vietoje surinkta daugiau palaikų, o artimieji dar laukia stebuklo
VIDEO: Išgyvenusiųjų nėra: iš jūros traukiami žmonių kūnai, daiktai ir lėktuvo nuolaužos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis