Istorijos pradžia: Indijos vandenyne sudužo „Airbus 310“ lėktuvas
2009 m. gegužę jis sėkmingai praėjo techninę apžiūrą, pranešė Reuters, remdamasi Jemeno transporto ministru.
Ministro Haledo Ibrahimo al-Vazirio teigimu, techninėje apžiūroje, kuri „atitiko tarptautinius standartus“, dalyvavo ir kompanijos „Airbus“ atstovas, ir kiti būtini specialistai.
Tuo tarpu Lenta.ru praneša, kad, anonimu panoręs likti europinės komisijos narys agentūrai sakė, jog dėl nukritusio lainerio saugumo dar 2007 m. kilo abejonių.Tuomet netgi buvo svarstyta galimybė riboti bendrovės „Yemenia“ skrydžius, jei pasirodytų, kad jie nesaugūs. Tačiau pastaruoju metu skrydžių kokybė pagerėjo.
Iš viso bendrovės „Yemenia“ lėktuvu „Airbus A310“, kuris nukrito Indijos vandenyne, skrido 153 žmonės. Liko gyvas tik vienas penkerių metų vaikas.
Pasak šios bendrovės pareigūno, lėktuvas, kildamas iš Jemeno sostinės Sanos, buvo techniškai tvarkingas. „Jis išvyko apskritai be jokios techninės problemos“, – sakė „Yemenia“ direktoriaus pavaduotojas Ali Sumairi televizijos kanalui „France24“.
Prancūzijos transporto ministras Dominique Bussereau nurodė, jog per šio lėktuvo patikrinimą 2007 metais Prancūzijos aviacijos inspektoriai aptiko „defektų“.
Patikslintas keleivių sąrašas
Jemeno lėktuvu, kuris antradienį nukrito netoli Komorų salų Indijos vandenyne, tarp kitų keleivių skrido 54 Komorų piliečiai, 26 prancūzai, vienas palestinietis ir vienas kanadietis, pranešė Jemeno gynybos ministerija.
Anksčiau iš Paryžiaus civilinės aviacijos šaltiniai minėjo 66 Prancūzijos piliečius: 26 įsėdo į šį lėktuvą Paryžiaus Charleso de Gaulle'o oro uoste, dar 40 – pietiniame Marselio mieste.
Anot Jemeno gynybos ministerijos, lėktuvo ekipaže buvo dvi marokietės, dvi etiopės, viena Indonezijos pilietė ir šeši jemeniečiai, sakė tinklalapiui www.26sep.net, kuris yra susijęs su gynybos ministerija, neįvardintas pareigūnas.
Anksčiau buvo skelbta, kad įguloje buvo ir vienas filipinietis.
Ragina kurti „juodąjį sąrašą“ (papildyta 18.40 val.)
Europos Sąjunga (ES) po vakarykštės nelaimės pasiūlė sukurti pasaulinį nesaugių avialinijų „juodąjį sąrašą“. Anot transporto eurokomisaro Antonio Tajani, tai būtų „saugumo garantija visiems“. ES ir kai kurios šalys turi savo „juoduosius sąrašus“ avialinijų, kurių lėktuvams draudžiama įskristi į jų oro zoną. Tačiau analogiško sąrašo reikėtų visam pasauliui, o ne tik ES.