Kremlius neigia, kad Rusija ir Kinija naudoja vakcinas kaip „įtakos darymo įrankius“

Kremlius penktadienį atmetė kaltinimus, kad Rusija ir Kinija naudoja savo sukurtas vakcinas nuo koronaviruso kaip geopolitinės įtakos darymo įrankius po kaltinimų, esą šios dvi valstybės naudojasi savo preparatais, kad sustiprintų savo įtaką užsienyje.
„Sputnik V“ vakcina
„Sputnik V“ vakcina / ZUMAPRESS/Scanpix nuotr.

Anksčiau penktadienį Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas pareiškė, kad jo šalis išgyvena „naujo pobūdžio pasaulinį karą“, apkaltinęs abi valstybes naudojant vakcinas „įtakos“ darymui.

„Mes visiškai nesutinkame su tuo, kad Rusija ir Kinija veda tam tikrą karą“, – žurnalistams sakė Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas.

„Ir mes visiškai nesutinkame su tuo, kad Rusija ir Kinija naudojasi koronavirusine pandemija ir vakcinomis kaip įtakos darymo priemonėmis“, – pridūrė jis.

Savo ruožtu Rusija ir Kinija atsakė apkaltinusios Vakarų šalis kaupiant vakcinas ir tuo darant žalą neturtingoms valstybėms.

Rusija kreipėsi į Europos vaistų reguliavimo tarnybą, prašydama leisti platinti jos sukurtą vakciną „Sputnik V“ 27 valstybių bendrijoje, tačiau atsakymo dar negavo.

Tuo metu rusų vakcinos kūrėjai stengiasi prastumti „Sputnik V“ – pavadintą pagal pirmąjį Sovietų Sąjungos paleistą dirbtinį Žemės palydovą – į kitus regionus ir sako, kad šį preparatą jau registravo 55 pasaulio valstybės.

Tačiau gyventojų skiepijimo programa Rusijoje vyksta lėčiau nei daugelyje kitų šalių.

Šios savaitės pradžioje po dvi reikalaujamas vakcinos dozes buvo gavę tik 4 mln. iš 144 mln. Rusijos gyventojų, dar 2 mln. buvo paskiepyti pirmąja vakcinos doze.

Penktadienį Prancūzijos užsienio reikalų ministras Jeanas-Yves'as Le Drianas taip pat apkaltino Rusiją naudojant savo sukurtą vakciną „Sputnik V“ kaip įrankį skleisti Maskvos įtakai ir propagandai užsienyje, nebaigus savo gyventojų skiepijimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis