„Mes ir anksčiau žinojome, jog tai sudėtingas atvejis, ir procesas bus ilgas, bet, man atrodo, labai svarbu, kad kiekvienas iš mūsų aiškiai suprastų, kokie yra mums laiko apribojimai", – pareiškė F.Gabrielli.
Ekspertai, nuolat stebintys užplaukusio ant akmenų 114 tūkst. tonų laivo poziciją, sako, kad srovė neša „Concordia" maždaug 2-3 milimetrų per valandą greičiu. O sekmadienio naktį stiprus vėjas ir bangos nunešė lainerį 3,5 milimetrų.
Nuskendusio laivo savininkė bendrovė „Costa Crociere" organizuos konkursą tarp bendrovių visame pasaulyje ir apsvarstys laivo pakėlimo projektus.
Prastos orų sąlygos verčia gelbėtojus vis sustabdyti žmonių paiešką ir degalų pumpavimą iš nuskendusio laivo.
Degalus pumpuoja Olandijos bendrovė „Smit". Ji turi išpumpuoti 2,3 tūkst. tonų dyzelinių degalų iš „Concordia" bakų. Darbai prasidėjo praėjusį penktadienį, bet kilo audra, ir juos teko atidėti.
F.Gabrielli pareiškė, kad pirmučiausias gelbėjimo tarnybų uždavinys buvo surasti tuos, kurie liko gyvi, ir šią misiją gelbėtojai atliko.
„Dabar mūsų vienintelis ir labai didelis uždavinys – neleisti, kad įvyktų ekologinė katastrofa", – sakė F.Gabrielli.
Italijos kruizinis laineris „Costa Concordia", kurame buvo maždaug 4,2 tūkst. keleivių ir įgulos narių, avariją netoli Džiljo salos patyrė sausio 14-osios naktį.
Per katastrofą 17 žmonių žuvo, 15 tebėra dingę be žinios.
Italijos valdžia tikina, kad dingusiųjų be žinios paieškos bus atnaujintos, kai tik leis orai. Pasak jų, „grąžinti žuvusiųjų kūnus jų šeimoms – tai moralinis įsipareigojimas, kurį reikia kuo greičiau įvykdyti".
Lainerio kapitonas Francesco Schettino yra namų arešte gimtajame Meta di Sorento mieste netoli Neapolio, kol dėl jo vyksta tyrimas.
Italijos prokuratūra įspėja, jog kapitono veiksmai privedė prie katastrofos, taip pat kaltina jį tuo, kad jis paliko laivą anksčiau nei baigėsi keleivių evakuacija.