Aplinkosaugininkai ir kai kurie opozicinės centristų partijos „Pilietinė platforma“ (PO) politikai tvirtina, kad medžių kirtimas Aistmarių nerijoje gali sukelti ekologinę katastrofą.
Rusijos žemės ūkio viceministras Ilja Šestakovas savo ruožtu kreipėsi į Europos Komisiją, prašydamas įvertinti šį projektą, anot jo, keliantį ekologinę grėsmę Aistmarėms, rašo wPolityce.pl.
Baltijos jūrą ir Aismares sujungsiantis kanalas, kasamas per vieną siauriausių Aistmarių nerijos vietų, bus apie 1,3 kilometro ilgio ir 5 metrų gylio.
Juo iki 100 metrų ilgio, 20 metrų pločio ir 4 metrų grimzlės laivai galės patekti į Elbingo uostą. Šiuo metu vienintelius vartus į Aistmares per Baltijsko sąsiaurį Kaliningrado srityje kontroliuoja Maskva.
Numatomo kanalo trasos vietoje darbininkai jau pradėjo kirsti medžius.
Kanalas kasamas siekiant sudaryti sąlygas didelės grimzlės laivams netrikdomai pasiekti Elbingo uostą, neįplaukiant į Rusijos teritorinius vandenis.
Remiantis praėjusių metų skaičiavimais, šis projektas Lenkijai kainuos 880 mln. zlotų (208 mln. eurų). Jį numatoma užbaigti iki 2022 metų.
Lenkijos valdančiosios konservatyvios partijos „Įstatymas ir teisingumas“ (PiS) lyderis Jaroslawas Kaczynskis praėjusiais metais sakė, kad šio kanalo projektas yra įrodymas, jog „laikai, kai Rusija mums diktuodavo, ką galime ir ko negalime daryti savo teritorijoje, jau baigėsi“. Jo žodžius citavo portalas niezalezna.pl.
J.Kaczynskis taip pat pridūrė, kad šis laivybos kanalas yra Lenkijos solidarumo demonstravimas.
Paklaustas dėl Rusijos kaltinimų, kad šis laivybos kanalas gali sukelti gamtosauginių problemų, J.Kaczynskis atsakė: „Mes žinome, kad jie visada jam priešinosi.“