Liūdna žinia Ukrainai dėl kovinės parengties F-16 eskadrilės

JAV gali pakeisti Ukrainos F-16 pilotų rengimo sistemą ir daugiau dėmesio skirti jaunų kadetų, o ne patyrusių kariškių rengimui, laikraštis „The Wall Street Journal“ (WSJ) citavo JAV pareigūnus. Dėl šio sprendimo Ukraina gali turėti visą lėktuvų eskadrilę (20 naikintuvų ir 40 apmokytų pilotų ukrainiečių) daug mėnesių vėliau nei planuota, teigė laikraštis.

WSJ rašo, kad iš pradžių buvo rengiami F-16 pilotai, turintys daug patirties, įgytos naudojant sovietinius naikintuvus. Šie pilotai galėjo praleisti bazinį skrydžio mokymo etapą, todėl mokymų trukmė gerokai sutrumpėjo. Pradedantieji pilotai, prieš pereidami prie F-16 pilotų programos, pirmiausia turės baigti vienerių metų skrydžio mokymus.

Koją pakišo anglų kalba ir vakarietiška sistema

Pasak laikraščio pašnekovų, pakeisti politiką paskatino tai, kad trūksta patyrusių ukrainiečių pilotų, kurie pakankamai gerai mokėtų anglų kalbą ir kuriuos būtų galima kuriam laikui atitraukti nuo fronto linijos. Kai kurie šaltiniai taip pat pažymėjo, kad jaunesni kadetai geriau įsisavintų mokymą pagal vakarietišką sistemą. Papildomo dėmesio ukrainiečių pilotų rengimo problemai teko skirti dėl nelaimės rugpjūčio mėn. Tuomet žuvo vienas geriausių Ukrainos karo lakūnų Oleksijus Mesis.

Pasak laikraščio, jau apmokytiems ir besimokantiems ukrainiečių pilotams kyla sunkumų su anglų kalba. Daugeliui kilo problemų naudojant anglų kalba parengtus mokymo vadovėlius: kai kurie mokymus pradėję pilotai neįveikė programos, teigė šaltinis tarp Vakarų pareigūnų.

Du šaltiniai laikraščiui teigė, kad kai kurie ukrainiečių pilotai, dalyvavę pirmosiose mokymo grupėse ir turėję daug patirties fronte, pasipriešino JAV mokymo metodams.

Iš pradžių tikėtasi, kad Kyjivas visą eskadrilę turės iki 2025 m. pavasario arba vasaros, WSJ sakė su mokymo programa susipažinęs šaltinis.

Dabar Ukraina turi 11 pilotų, galinčių skraidyti su F-16. Aštuoni ukrainiečiai baigia mokymus Arizonoje ir atvyks į Ukrainą 2025 m. pradžioje. Dar aštuoni kadetai baigė metus trukusį pilotų mokymą Prancūzijoje, o rugsėjį pradėjo mokytis skraidyti su F-16 Rumunijoje, rašo laikraštis.

Amerikiečių pilotai treniruojasi apie dvejus metus. Per devynis mėnesius ar metus jie baigia bazinį skraidymo mokymą, po to keturis-šešis mėnesius skraido pasirinktu orlaiviu, o dar keturis-šešis mėnesius mokosi operacinių vienetų procedūrų. Po to Vakarų šalių pilotai paprastai kelis mėnesius tobulina savo įgūdžius mokomuosiuose skrydžiuose.

Jungtinės Valstijos pagreitino patyrusių Ukrainos pilotų mokymo kursą iki šešių-devynių mėnesių, priklausomai nuo jų patirties, pažymėjo WSJ. Iš tikrųjų mokymo procesas yra dar trumpesnis, nes ukrainiečių pilotai, baigę mokymus, iš karto pradeda vykdyti kovines užduotis, neturėdami galimybės tobulinti savo įgūdžių mokomųjų skrydžių metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis