Maskvietiškas paradoksas: meluojanti Rusija stoja į kovą su dezinformacija

Kad ir kaip tai skamba paradoksaliai, netiesą nuosekliai skleidžianti Rusijos užsienio reikalų ministerija paskelbė prisijungianti prie pasaulinės kovos su melagingų naujienų epidemija. Telieka priminti, kad šalies gynybos ministras Sergejus Šoigu trečiadienį pripažino, jog Rusijos ginkluotosiose pajėgose suformuotos informacinių operacijų pajėgos.
Nauja Rusijos užsienio reikalų ministerijos iniciatyva
Nauja Rusijos užsienio reikalų ministerijos iniciatyva / Rusijos URM nuotr.

Kaip rašo „The New York Times“, apie naują skyrelį ministerijos tinklalapyje paskelbė jos atstovė Marija Zacharova. Čia esą bus keliamos užsienio žiniasklaidos publikacijos, kurias Maskva laiko melagingomis naujienomis.

Skyrelyje jau atsidūrė britų dienraščio „The Daily Telegraph“ publikacija apie tariamus rusų planus nužudyti Juodkalnijos premjerą, taip pat – „The New York Times“ straipsnis.

O kad niekam nekiltų abejonių, kuo įtariami publikacijų autoriai, visos nuorodos į originalius tekstus papuoštos dideliu raudonu antspaudu „FAKE“. Pridedama vienintelė eilutė: „Informacija neatitinka tikrovės.“

Gynybos ministras S.Šoigu, beje, trečiadienį paskelbė apie naujas informacinių operacijų pajėgas.

„Scanpix“/AP nuotr./V.Putinas ir S.Šoigu (kairėje)
„Scanpix“/AP nuotr./V.Putinas ir S.Šoigu (kairėje)

Tokia sumaištis pareigūnų JAV ir ES nestebina: jie jau kelerius metus stebi, kaip Kremlius vykdo informacinį karą prieš Vakarus.

Marija Zacharova: „Pasaulio žiniasklaida, pranešdama apie Rusiją, niekada nepateikia konkrečių faktų.“

O Užsienio reikalų ministerijos iniciatyva dėl melagingų naujienų telpa į platesnę Rusijos strategiją sėti abejones žmonių galvose ir versti juos netikėti absoliučiai visais naujienų šaltiniais.

Kritikai ir dabar tikrai rimtai nevertina Kremliaus užmojų vertinti naujienų patikimumą. O kai kurie teigia, kad publikacijų, kurias Maskva pavadina melagingomis, autoriai turėtų netgi džiaugtis dėl tokio įvertinimo – esą tai reiškia, kad pataikyta arti tiesos.

„Užsienio reikalų ministerija yra Kremliaus propagandos sparnas, o ne diplomatinė tarnyba, – teigė radijo stoties „Echo Moskvy“ vyriausiasis redaktorius Aleksejus Venediktovas. – Dėl įtraukimo į sąrašą išgyventi nereikėtų. Juk tai kaip medalis.“

„Scanpix“/AP nuotr./Aleksejus Venediktovas
„Scanpix“/AP nuotr./Aleksejus Venediktovas

Pati M.Zacharova anksčiau aiškino: „Mes skelbsime propagandinių apgavysčių iš įvairių žiniasklaidos priemonių pavyzdžius. Tikslas – parodyti pagrindines melagingų naujienų apie mūsų šalį tendencijas.“

Pagal kokius kriterijus bus atrenkamos neva melagingos naujienos, kol kas neaišku. Tiesa, skelbiama, kad Rusijos žiniasklaidos pranešimų tarp tokių naujienų nebus.

„Rusiją kaltina skleidžiant melagingas naujienas, tačiau kaip galima svaidytis tokiais kaltinimais, jei taip pat elgiamasi prieš Rusiją? Pasaulio žiniasklaida, pranešdama apie Rusiją, niekada nepateikia konkrečių faktų. Tai liūdnas paradoksas“, – kalbėjo M.Zacharova.

„Scanpix“ nuotr./Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova
„Scanpix“ nuotr./Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova

Kol kas atrodo, kad Kremlius melagingais pavadina tuos straipsnius, kurie Rusijai tiesiog neįtinka, nors nebūtinai yra neteisingi.

Pavyzdžiui, „Bloomberg“ rašinyje cituojamas kandidato į Prancūzijos prezidentus Emmanuelio Macrono štabo vadovas Richardas Ferrandas, kuris apkaltino Rusiją kišantis į rinkimų kampaniją. Vis tiek – „FAKE“.

„Nerimą kelia situacija, kai vyriausybės ar individai paprasčiausiai pavadina melaginga naujieną, kuri jiems nepatinka, ir nepateikia jokių faktų ar įrodymų. Mes laikysimės savo“, – pabrėžė „The New York Times“, kurio publikacija apie Rusijos pažeidžiamą svarbią tarptautinę sutartį užkliuvo Maskvai, atstovė Eileen Murphy.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų