Tokios priemonės premjeras Pravindas Jugnauthas ėmėsi vėlai penktadienį, palydovams nufotografavus, kaip žaliai melsvuose vandenyse plinta tamsi dėmė, pastebėta netoli, anot vyriausybės, ekologiškai „labai svarbių“ rajonų.
Pasak mažos Indijos vandenyno salų valstybės, laivo, gabenusio beveik 4000 t degalų, korpusas pratrūko.
Anot P.Jugnautho, jo vyriausybė kreipėsi į Prancūziją pagalbos, nes išsiliejimas „kelia pavojų“ maždaug 1,3 mln. gyventojų turinčiai šaliai, kuri yra labai priklausoma nuo turizmo ir smarkiai paveikta koronaviruso pandemijos padarinių.
„Mūsų šalis neturi įgūdžių ir žinių įstrigusiems laivams nutraukti nuo seklumos“, – pažymėjo premjeras. Jis pridūrė, kad dėl nepalankių oro sąlygų buvo neįmanoma imtis veiksmų, todėl kyla didelis nerimas, kas gali nutikti sekmadienį, kai orai dar pablogės.
P.Jugnauthas pasidalino laivo „MV Wakashio“ nuotrauka su grėsmingu Mauricijaus meteorologijos tarnybos komentaru: „Jūra yra nerami, o už rifų pastebėtas bangavimas. Plaukti į atvirą jūrą nepatartina.“
Prancūzijai priklausanti Reunjono sala yra artimiausia Mauricijaus kaimynė, o prancūzų užsienio reikalų ministerija nurodo, kad Prancūzija yra Mauricijaus „vienas pagrindinių užsienio investuotojų“ ir vienas didžiausių jo prekybos partnerių.
„Kai biologinei įvairovei iškyla pavojus, būtina skubiai veikti“, – šeštadienį socialiniame tinkle „Twitter“ parašė Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas.
„Prancūzija yra su jumis – su Mauricijaus žmonėmis. Galite pasikliauti mūsų palaikymu, brangusis Jugnauthe.“
Atskirame Reunjono pareikšime nurodoma, kad karinis lėktuvas pristatys Mauricijui taršos kontrolės įrangos ir kad į salų valstybę išplauks karinis laivas su papildomomis medžiagomis.
„Esame ekologinės krizės padėtyje“, – pareiškė Mauricijaus aplinkos ministras Kavy Ramano.
Aptikus įtrūkimų korpuse, buvo evakuota laive dirbusi gelbėjimo komanda, ketvirtadienį žurnalistams sakė K.Ramano. Siekiant suvaldyti degalų išsiliejimą, buvo pasitelkta apie 400 plūduriuojančių užtvarų.
Remiantis pastarosiomis dienomis išplatintais vyriausybės pareiškimais, laivas užplaukė ant seklumos liepos 25 dieną, o Nacionalinė pakrančių sargyba negavo jokių nelaimės signalų. Nurodoma, kad laivas priklauso Japonijos bendrovėms „Okiyo Maritime Corporation“ ir „Nagashiki Shipping Co. Ltd.“
Policijos pradėjo tyrimas dėl galimo aplaidumo, sakoma viename iš pareiškimų. Laivybos portalų duomenimis, su Panamos vėliava plaukiojęs balkeris buvo išvykęs iš Kinijos į Braziliją.
„Nagashiki Shipping Co. Ltd.“ pareiškime teigiama, kad „dėl prastų oro sąlygų ir nuolatinio daužymo pastarosiomis dienomis buvo pažeistas laivo dešiniojo borto bunkerio bakas ir į jūrą pateko kažkiek mazuto“.
Pareiškime priduriama: „Nagashiki Shipping“ labai rimtai vertina savo atsakomybę už aplinkosaugą ir kartu su agentūromis partnerėmis ir rangovais dės visas pastangas, kad apsaugotų jūros aplinką ir užkirstų kelią tolesnei taršai.“
Dabar į vandenį liejasi tonos dyzelino ir naftos, pareiškė žaliųjų organizacijos „Greenpeace“ Afrikos skyriaus klimato ir energetikos vadovas Happy Khambule.
„Tūkstančiams rūšių, pasitaikančių aplink nepaliestas Mėlynosios įlankos, Desni kyšulio ir Mahebūro lagūnas, gresia paskendimas užterštoje jūroje, o tai sukeltų skaudžių padarinių Mauricijaus ekonomikai, maisto saugai ir sveikatai“, – nurodė H.Khambule.
Remiantis prieš dešimtmetį paskelbta vyriausybės ataskaita apie aplinkosaugas perspektyvas, Mauricijus yra parengęs Nacionalinį planą dėl nenumatytų naftos išsiliejimo atvejų, tačiau turima įranga „tinkama dorotis su mažesniais nei 10 tonų naftos išsiliejimais“.
Dokumente priduriama, kad rimtesniais atvejais pagalbos būtų galima gauti iš kitų Indijos vandenyno šalių arba iš tarptautinių organizacijų, reaguojančių į naftos išsiliejimo incidentus.