Nyderlandų tyrėjai pernai spalį jau buvo paskelbę gana neutralią išvadą, kad „Boeing 777“ buvo numuštas raketų paleidimo įrenginiu „Buk-M1“, kuris buvo panaudotas prorusiškų separatistų kontroliuojamoje Rytų Ukrainos dalyje.
Olandų ataskaitos autoriai neieškojo katastrofos kaltininkų – tik siekė kuo tiksliau išsiaiškinti jos aplinkybes. Tačiau dabar „Bellingcat“ skelbia, kad raketų paleidimo įrenginys priklausė Rusijos 53-ajai zenitinei raketinei brigadai.
Rusijos kariškiai esą atgabeno keletą „Buk-M1“ sistemų iš netoli Kursko esančios karinės bazės prie Ukrainos sienos, o bent vienas įrenginys, vadinamas „Buk 3x2“ dėl neįskaitomo vidurinio iš trijų skaitmenų, buvo pastebėtas separatistų užimtoje Rytų Ukrainoje.
Negana to, „Bellingcat“ skelbia, kad raketų paleidimo įrenginys buvo gabenamas į tikėtiną paleidimo vietą vos kelios valandos prieš tai, kai buvo numuštas „Malaysia Airlines“ keleivinis lėktuvas ir žuvo visi 298 juo skridę žmonės.
„Išnagrinėję karių pranešimus socialiniuose tinkluose, skelbtus šešerius metus, sugebėjome nustatyti tris sistemas „Buk“, priklausančias 53-ajai brigadai ir turinčius numerį 3x2.
O kelios raketų leidimo įrenginio Nr. 332 ypatybės sutampa su įrenginio, pastebėto ir nufilmuoto Rytų Ukrainoje katastrofos dieną, ypatybėmis“, – paaiškino „Bellingcat“ įkūrėjas Eliotas Higginsas.
Anot tyrėjų, nustatyti, kad 2014 metų liepos 17-ąją Rytų Ukrainoje buvo atsidūręs būtent šis įrenginys „Buk-M1“, padėjo įlenkimas šoniniame skyde, baltos žymės ant abiejų transporto priemonės šonų ir kiti išskirtiniai ženklai.
Rusijos užsienio reikalų ministerija „Bellingcat“ tyrėjus pavadina „instrumentais nukreipti dėmesį nuo rimto MH17 tragedijos tyrimo“ ir kaltina juos klastojant įrodymus, esą orlaivį numušė patys ukrainiečiai.
Visą naująjį „Bellingcat“ tyrimą galite atsisiųsti ir anglų kalba skaityti čia.