Toks pranešimas pasirodė po daugiau nei dvejus metus trukusio uždarymo, Rusijai surengus plataus masto invaziją į Ukrainą.
„Ukrainos užsienio reikalų ministerija oficialiai patvirtina, kad į Ukrainą grįžta „Inditex“, vienos didžiausių pasaulyje drabužių mažmeninės prekybos grupių, prekių ženklai „Zara“, „Pull&Bear“, „Massimo Dutti“, „Bershka“, „Stradivarius“, „Oysho“ ir „Zara Home“, – nurodoma socialiniame tinkle „Telegram“ paskelbtame pranešime.
Britų leidinys „The Financial Times“ (FT) anksčiau šį mėnesį skelbė, kad kai kurios parduotuvės savo duris Kyjive atvers jau balandžio pradžioje, visgi Ukrainos URM savo pranešime konkrečių datų nenurodė.
Pasak FT, „Inditex“ pranešė, kad planuoja vėl atidaryti 50 iš savo 84 parduotuvių Ukrainoje. Visgi parduotuvės šalies pietuose ir rytuose, netoli fronto linijos, liks uždarytos.
„Zara“ savininkė nutraukė veiklą Rusijoje netrukus po to, kai prasidėjo plataus masto karas, tačiau neatmetė galimybės sugrįžti, jei aplinkybės pasikeistų.
„Didelių tarptautinių bendrovių sugrįžimas į Ukrainos rinką sukuria naujų darbo vietų, suteikia galimybę įsigyti kokybiškų prekių ir paslaugų bei remia Ukrainos ekonomiką“, – rašoma Ukrainos URM penktadienio pranešime.
Ministerija teigė, jog ir toliau dės pastangas, kad stambios tarptautinės bendrovės dirbtų Ukrainoje.
Užsienio reikalų ministras Dmytro Kuleba pernai spalį sakė, kad sugrąžinti į Ukrainą stambius prekių ženklus, kurie po Rusijos invazijos uždarė savo parduotuves, yra „vienas iš Ukrainos diplomatijos tikslų“ ir „vienas iš labiausiai ukrainiečių laukiamų sprendimų“.
Tarp kitų stambių mažmeninės prekybos įmonių, dėl karo sustabdžiusių, bet vėl pradėjusių veiklą Ukrainoje, yra JAV greitojo maitinimo tinklas „McDonald's“, danų juvelyrinių dirbinių gamintoja „Pandora“ ir prancūzų kosmetikos įmonė „Yves Rocher“.
Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklas „H&M“ parduotuves Ukrainoje vėl atidarė 2023 metų lapkritį.