Ant „The New York Times“ viršelio skelbiama „Su nauju Prancūzijos laikraščio viršeliu – naujos baimės“ ir priduriama, kad „yra baimių, jog „Charlie Hebdo“ gali paskatinti tolesnį žiaurumą“.
Komentare Turkijos rašytojas Mustafa Akyolis musulmonų pasaulį ragino į karikatūras reaguoti atlaidžiau.
„Pyktis yra nebrandumo ženklas, – rašo jis. – Kiekvieno tikėjimo galia kyla ne iš jo kritikų ir disidentų prievartos, o iš moralinio skaidrumo ir intelektinės tikinčiųjų stiprybės.“
„Kryžiaus žygis“
Dauguma Artimųjų Rytų musulmonų laikraščių – net ir kuklių – stipriai kritikuoja karikatūrą „Charlie Hebdo“ pirmajame puslapyje, kurioje vaizduojamas Mahometas.
„Šiandieną kiekvieno musulmono teisė pateikti ieškinį prieš Prancūzijos ambasadorių su kaltinimais dėl įžeidimų ir nepagarbos religijai“, – tęsė H. Rashdinas.
„Charlie Hebdo“ tęsia savo provokacijas“, – rašoma pirmajame Jordanijos vyriausybės dienraščio „Al-Dustour“ puslapyje. Alžyro dienraštyje „Echourouk“ Habibas Rashdinas kritikuoja Prancūzijos vyriausybę už naujo tiražo „Charlie Hebdo“ rėmimą sakydamas, kad „tai peržengia visas raudonas linijas, ir yra atviras kryžiaus žygis prieš musulmonus“.
„Šiandien kiekvieno musulmono teisė pateikti ieškinį Prancūzijos ambasadoriui su kaltinimais dėl įžeidimų ir nepagarbos religijai“, – tęsė H. Rashdinas
Kitas Alžyro laikraštis, antiislamiškas „Ennaharas“, išspausdino didelį paveikslėlį, ant kurio rašoma: „Mes visi esame Mahometai“ su aliuzija į „Je suis Charlie“ („Aš esu Čarlis“).
Tuo tarpu oficialus Irano televizijos kanalas tokį viršelį apibūdina kaip provokaciją.
Vaizduodamas dalį karikatūros, tačiau be Mahometo, Irano tarptautinis kanalas anglų kalba PRESS TV paskelbė, kad karikatūra „įneš dar daugiau neapykantos.“
Turkijoje valdančiąją Islamo partiją remiantis laikraštis „Yeni Akit“ paskelbė prieš „Charie Hebdo“ ir Vakarus nukreiptą paveikslėlį su antrašte „Nepagarba tęsiasi“.
„Nepaisant rizikingų įvykių, arogantiškas žurnalas „Charlie Hebdo“ ir Vakarų žiniasklaida, kartu su sionistų pritarimu, tęsia savo bailias atakas prieš musulmonus ir islamo pasaulį“, – rašoma „Yeni Akit“ .
Tačiau pasaulietinės opozicijos leidinys „Cumhuriyet“ perspausdino keturis puslapius „Charlie Hebdo“ leidinio kaip solidarumo aktą, nors ir be priekinio puslapio su Mahometu. Dienraščio planai į redakciją prišaukė ir policijos reidą, tačiau leidinį buvo leista spausdinti paaiškėjus, kad Mahometo atvaizdo jame nebus.
„Rasizmas“
Kai kurie komentatoriai paragino Prancūziją ir kitas šalis uždrausti religijos ir religinių asmenybių ar simbolių įžeidimą, sakydami, kad priešingu atveju bus tik paskatintas ekstremizmas.
„Nekantriai laukiu Prancūzijos teisėsaugos, kuri saugo žmonių šventenybes ir įsitikinimus nuo užpuolimo ir patyčių, atsako“, – rašo Idrisas al-Drissas Saudo Arabijos dienraštyje „Al-Watan“.
„Saviraiškos laisvė turėtų pasibaigti ir neperžengti ribų, kai įžeidžiami kiti dėl jų odos spalvos, rasės ar religijos, – priduria jis. – Religijų įžeidimas turėtų būti laikomas rasizmu.“
Libano dienraštyje „Al-Anwar“ Raoufas Shahouris kaltina Vakarus dėl dvigubų standartų taikymo.
Jis teigia, kad kai kurios šalys baudžia už antisemitines kalbas, tačiau „nemato kriminalo, kad puolamas musulmonų pranašas ir skaudinami daugiau nei milijonas musulmonų visame pasaulyje“.
„Šis pusiau aklo Vakarų teisingumo šablonas yra pagrindinis terorizmo šaltinis“, – rašo R. Shahouris.
Kur yra ribos?
Prancūzijoje po tragedijos išaugęs „Charlie Hebdo“ leidinio perkamumas buvo pagrindinė Prancūzijos dienraščių, kurie pagerbė satyrinį leidinį, naujiena. Daugumoje jų tinklalapių įdėta „Charlie Hebdo“ viršelio nuotrauka.
Pagrindinio kairiųjų dienraščio „Liberation“ viršelyje – paveikslėlis su mažais Mahometo atvaizdais, o antraštė skelbia: „Aš esu parduodamas laikraščių kioske“.
Žurnalas „Le Point“ apžvelgia „Charlie Hebdo“ istoriją su įvairiomis karikatūromis per 55 metų laikotarpį.
Liberalus „Le Monde“ pasirinko labiau analitinį toną, savo interneto svetainėje rašydamas apie kontroversiško komiko Dieudonne M'bala M'bala'o suėmimą dėl įtarimų terorizmo rėmimu.
„Charlie, Dieudonne, kur yra saviraiškos laisvės ribos?“ – antraštėje klausia „Le Monde“.
Vokietijoje kairiųjų Berlyno dienraštis „Tageszeitung“ išpublikavo „Charlie Hebdo“ pirmojo puslapio karikatūrą.
Liberalams atstovaujančio „Sueddeutsche Zeitung“ pagrindinio puslapio viršuje yra „Charlie Hebdo“ redaktoriaus Gerardo Briardo, pristatančio naują leidinį antradienio spaudos konferencijoje, atvaizdas.
„Sueddeutsche Zeitung“ tinklalapyje galima rasti nuotrauką, kurioje – du puslapiai iš naujo „Charlie Hebdo“ tiražo.
„Pasipūtimas ir arogancija“
Kinijoje valstybės valdoma žiniasklaida kritikuoja „Charlie Hebdo“ sprendimą pirmajame puslapyje išspausdinti Mahometo karikatūrą, sakydama, kad karikatūra bereikalingai provokuoja musulmonus.
Vedamasis straipsnis geltonosios spaudos laikraštyje „Global Times“ teigia, kad karikatūra yra neleistina.
„Jeigu „Charie Hebdo“ išlieka nepaklusni dėl klausimų, susijusių su islamu, ji greičiausiai pastatys Prancūzijos vyriausybę į nepatogią poziciją“, – priduriama „Global Times“.
Leidinio kalbintas kovos su terorizmu analitikas smarkiai kritikuoja Vakarų požiūrį sakydamas, kad „pasipūtimas ir arogancija neatitinka daugiakultūrės visuomenės objektyvios tikrovės“.
Rusijos verslo dienraštis „Vedomosti“ susieja debatus apie „Charlie Hebdo“ ir Vakarų konfliktus su Rusija.
Jame rašoma, kad „Charlie Hebdo“ ataka suvienijo Vakarų Europos viešą nuomonę ignoravimu ir įrodė, kad Kremliaus viltys nukreipti europiečius nuo „atviros visuomenės vertybių“ iki „tradicinių vertybių“, yra beprasmiškos.
„Rusija tapo izoliuota nuo marginalių politikų ir teroristų, kuriuos įžeidė karikatūros“, – rašo „Vedomosti“.