Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naftos kompanija „British Petroleum“ mėgino įbrukti nemokšiškai „fotošopu“ redaguotas nuotraukas (nuotraukos)

Naftos kompanija „British Petroleum“ (BP) sulaukė negailestingos kritikos po to, kai kažkas pirmasis įdėmiai patyrinėjo jos išplatintą nuotrauką, kuri neva turėjo iliustruoti kompanijos pastangas likviduoti avarijos Meksikos įlankoje pasekmes.
Tokią nuotrauką visuomenei pateikė BP.
Tokią nuotrauką visuomenei pateikė BP. / gawker.com nuotr.

Apie tai su piktdžiugišku pasimėgavimu rašo tiek oficialioji JAV žiniasklaida, tiek ir tinklaraštininkai. Nuotraukų klastojimas su „Photoshop“ ar kita analogiška iliustracijų redagavimo programa akivaizdžiai įrodytas populiariame amerikiečių tinklaraštyje gawker.com.

Kompanijos pateiktoje nuotraukoje matomas vaizdas iš skrendančio sraigtasparnio kabinos. Už lango, žemai, vandenyne, naftos gręžinio avarijos vietoje, vyksta nelaimės padarinių likvidavimo darbai. Neįdėmiai žiūrint atrodo, kad sraigtasparnis kabo ore virš vandenyno. Tačiau atidžiau pažvelgus paaiškėja, kad nuotrauka padaryta ant žemės arba laivo denio stovinčiame sraigtasparnyje.

Pirmiausia, kas krenta į akis, tai oro kontrolės bokšto fragmentas, matomas viršutiniame kairiajame nuotraukos kampe:

gawker.com nuotr./Oro kontrolės bokato fragmentas
gawker.com nuotr./Oro kontrolės bokšto fragmentas

Dabar pažvelkite į nuotraukos zoną, kurioje vanduo netikėtai keičia atspalvį, o vaizdas nuotraukoje tampa neryškus, kažkur dingsta vieno laivo dalis:

gawker.com nuotr./O kas padaryta čia?
gawker.com nuotr./O kas padaryta čia?

Ties kairiuoju piloto petimi galima pamatyti dar vieną nemokšiško darbo iliustracijų redagavimo programa pavyzdį – liko ankstesnio fono „šiukšlių“:

gawker.com nuotr./Ant piloto peties liko nemažai aiukalių.
gawker.com nuotr./Ant piloto peties liko nemažai „šiukšlių“.

Ir juokingiausia dalis. Nors nuotraukoje matyti, kas sraigtasparnis skrenda, prietaisų panelės pranešimai skelbia, kad sraigtasparnio durys atidarytos, trapas nuleistas, o taip pat įjungtas rankinis stabdys. Jau nekalbant apie tai, kad pilotas kažkodėl rankose laiko veiksmų, kuriuos reikia atlikti prieš pakilimą, sąrašą. Neaišku, kam jam prireikė šio sąrašo, jeigu sraigtasparnis jau pakilęs į orą: 

gawker.com nuotr./Durys atidarytos, trapas nuleistas... skrendam! Tiesa, o kaip pakilti?..
gawker.com nuotr./Durys atidarytos, trapas nuleistas... skrendam! Tiesa, o kaip pakilti?..

Kaip pažymi gawker.com, nors tokia nuotrauka pati savaime nėra kas nors ypatingo, tačiau taip besielgdama BP griauna paskutinius pasitikėjimo šia kompanija likučius. Toks elgesys parodo, kad jai labiau rūpi įvaizdis, o ne reali situacija ir katastrofos pasekmių Meksikos įlankoje likvidavimas. Po tokių „fotošopinių“ apgavysčių lieka vis mažiau žmonių, tikinčių BP pareiškimais, kad ji vykdo sąžiningą informavimo politiką.

Beje, tai ne pirmas kartas, kai BP susimauna su redaguotomis nuotraukomis. Pavyzdžiui, kai kompanija paviešino nuotrauką iš savo krizės valdymo centro Hjustone, jai pasirodė, kad būtų nepadoru demonstruoti, jog kai kurie sprogusio naftos gręžinio stebėjimo monitoriai yra išjungti, nors tai yra įprasta ir čia negalima būtų įžvelgti jokio kriminalo. Vis dėlto nuotrauka buvo „pataisyta“ – ant išjungtų monitorių „fotošopu“ buvo priklijuoti iš povandeninio aparato gauti vaizdai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?