„AirAsia“ pranešė, kad lėktuvu iš Surabajos skrido 155 keleiviai (138 suaugusieji, 16 vaikų ir 1 kūdikis). Orlaivyje taip pat buvo 2 lakūnai ir 5 įgulos nariai.
Pigių skrydžių oro linijos pranešė, kad oro kontrolieriai kontaktą su QZ8501 skrydžiu prarado 7.24 val. vietos laiku – praėjus 42 minutėms nuo jo pakilimo. Prieš ryšio praradimą lėktuvo lakūnai paprašė leisti pakeisti skrydžio kursą dėl blogo oro. Lakūnai norėjo iš 9,7 tūkst. metrų aukščio pakilti iki 10,3 tūkst. metrų ir pasukti į kairę.
Palydovinės nuotraukos rodo, kad tuo metu į šiaurę nuo Surabajos buvo audra (juoda spalva):
Satellite image around time #AirAsia flight went missing, very vigorous thunderstorms (black) north of Surabaya pic.twitter.com/w8jSzfzvmi
— James Reynolds (@EarthUncutTV) December 28, 2014
„AirAsia“ taip pat paskelbė, kad pradėta paieškos ir gelbėjimo operacija. Indonezijos Transporto ministerijos pareigūnas žiniasklaidai sakė, kad paskutinį kartą orlaivis užfiksuotas virš Javos jūros – tarp Kalimantano ir Javos salų.
13.48 val. Paieška nakčiai stabdoma
Indonezijos pareigūnai pranešė, kad praėjus daugiau nei 12 valandų nuo ryšio su QZ8501 lėktuvo praradimu, nakčiai stabdoma lėktuvo paieška.
„Mes baigėme 17 val. 30 min. (12 val. 30 min. Lietuvos laiku), nes temo. Oras taip pat nebuvo labai geras, nes darėsi tikrai debesuota“, – sakė ministerijos pareigūnas Hadi Mustofa.
„Rytoj pradėsime 7 val. ar dar anksčiau, jei oras bus geras“, – pridūrė jis.
13.45 val. Patikslintos pradingusiųjų pilietybės
„AirAsia“ patikslino dingusio orlaivio keleivių ir įgulos pilietybes. Anksčiau nebuvo skelbta, kad lėktuvu skrido ir britas.
149 keleiviai turi Indonezijos pilietybę, 3 – Pietų Korėjos, po vieną – Singapūro, Malaizijos ir Didžiosios Britanijos. 6 įgulos nariai buvo iš Indonezijos, vienas – iš Prancūzijos.
13.40 val. Paviešinti skrydžio dokumentai
Indonezijos Transporto ministerija paviešino skrydžio dokumentus.
12.14 val. Liko vos valanda iki saulėlydžio
Jau yra praėję daugiau nei 10 valandų nuo paskutinio kontakto su „AirAsia“ lėktuvu. Orlaivis turėjo degalų tik 4,5 valandų.
Indonezijos karinio laivyno atstovas BBC teigė, kad dar nėra rasta jokių lėktuvo nuolaužų. Jis pažymėjo, kad paieškas sunkina prastas oras.
Gelbėtojams liko vos mažiau nei valanda dienos šviesos.
11.51 val. Daugiau nei 20 žmonių į lėktuvą neįlipo
Iš viso šiuo „AirAsia“ skrydžiu turėjo skirsti 181 keleivis, tačiau daugiau nei 20 į lemtingą lėktuvą neįlipo.
Paskelbtoje skrydžio keleivių informacijoje nurodoma, kad tarp laimingųjų – 4 vaikai ir 3 kūdikiai.
10.46 val. Tikslinamas pradingusiųjų skaičius
Pasirodė žinių, kad orlaivyje buvo ne 7, kaip skelbta anksčiau, o 6 įgulos nariai. Tokiu atveju QZ8501 skrydyje iš viso būtų 161 žmogus.
9.21 val. Jokių mirtinų avarijų praeityje
Nuo 1994 metų veikiančios „AirAsia“ oro linijos neturėjo jokių mirtinų avarijų.
9.15 val. Katastrofiški metai Malaizijos oro linijoms
Iš dingusio lėktuvo nebuvo gauta jokio nelaimės signalo, pranešė oro transporto direktorius Indonezijos Transporto ministerijoje Joko Muryo Atmodjo.
„AirAsia“ paskelbė, kad abu lakūnai buvo patyrę – pirmasis yra išskraidęs 6 100 valandų, antrasis – 2 275 val.
Updated statement: QZ8501 http://t.co/sJ008zEgUm
— AirAsia (@AirAsia) December 28, 2014
„AirAsia“ yra Malaizijos oro linijos. Šiemet Malaizijos aviacijai – katastrofiški metai. Kovo mėnesį dingo „Malaysian Airlines“ su 239 žmonėmis. Jis iki šiol nerastas.
Liepą kitas „Malaysian Airlines“ lėktuvas buvo prorusiškų teroristų numuštas virš Rytų Ukrainos. Žuvo 295 žmonės.