Naujas balsavimas Graikijoje numatomas birželio 25-ąją

Graikijos konservatorių premjeras Kiriakas Micotakis pirmadienį, praėjus dienai po triuškinamos, bet vienvaldystei nepakankamos pergalės, paragino kuo greičiau, tikriausiai birželio 25-ąją, surengti naują balsavimą, kad galėtų sudaryti valdančiąją daugumą.
Graikijos ministras pirmininkas Kiriakas Micotakis ir šalies prezidentė Katerina Sakellaropoulou
Graikijos ministras pirmininkas Kiriakas Micotakis ir šalies prezidentė Katerina Sakellaropoulou / „AP“/„Scanpix“

„Naujus rinkimus surengsime... kuo greičiau“, – sakė jis prezidentei Katerinai Sakelaropulu.

Sekmadienį vykusiame balsavime K.Micotakio konservatyvioji „Naujosios demokratijos“ partija sutriuškino savo varžovus ir 20 procentinių punktų aplenkė artimiausią konkurentę – kairiųjų politiko Aleksio Cipro vadovaujamą partiją „Syriza“.

Rinkėjai konservatoriams padovanojo geriausią rezultatą nuo 2007 metų, tarsi įvertindami tai, kad ši partija sugrąžino ekonominį stabilumą šaliai, kadaise laikytai Europos Sąjungos atsilikėle.

„Šokas ir baimė“, – pirmadienį rašė kairiosios pakraipos dienraštis „Efsyn“, apibendrindamas „Naujosios demokratijos“ ir „Syriza“ rinkėjų jausmus. Vyriausybę palaikantis dienraštis „Proto Thema“ pažymėjo, kad dviženklė persvara buvo didžiausia nuo 1974 metų.

Dėl „politinio žemės drebėjimo“, apie kurį kalbėjo K.Micotakis, Atėnų akcijų rinka pasiekė aukščiausią lygį per beveik dešimtmetį.

Tačiau iki absoliučios daugumos pritrūko penkių vietų, todėl K.Micotakis turėjo galimybę ieškoti koalicijos arba skelbti naują balsavimą.

55 metų Harvardo universiteto absolventas pirmadienį atsisakė dalytis valdžia ir pareiškė prezidentei K.Sakelaropulu, kuri suteikė jam įgaliojimus formuoti vyriausybę, kad dabartinis parlamentas neturi galimybių suformuoti naują vyriausybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis