„Schemos“, remdamosis „MarineTraffic“ tarnybos duomenimis, rašo, jog pastaraisiais mėnesiais tuo pačiu maršrutu plaukė 13 Rusijos tanklaivių, kurių talpa yra 4–5 tūkst. tonų: jie buvo pakrauti Juodosios arba Azovo jūrų uostuose ir nukreipti į Rumunijos Konstancos uostą. Tačiau šie laivai į uostą neįplaukdavo, o sustodavo už 17–20 mylių. Vėliau jie jau tušti grįždavo į Rusiją.
„Schemos“ išsiaiškino du būdus, kaip iš šių laivų į tanklaivius su ES šalių vėliavomis perpilama rusiška nafta. Pagal vieną iš scenarijų naftos produktai jūroje perkraunami į laivą, plaukiojantį su Europos šalies vėliava, ir taip pristatomi į ES, dažniausiai į Graikiją. Pavyzdžiui, birželio 12 d. Rusijos tanklaivis „VF Tanker 11“ prie Rumunijos krantų perdavė krovinį su Portugalijos vėliava plaukiojančiam laivui „Star Merlin“, kuris netrukus išsikrovė Graikijos uoste.
Pagal kitą schemą naudojamas su Liberijos vėliava plaukiojantis tanklaivis „New Legend“, kurio talpa – daugiau kaip 80 000 tonų. Tyrimo autoriai pažymi, kad šis laivas jau beveik penkis mėnesius stovi jūroje prie Konstancos. Rusijos tanklaiviai „VF Tanker“ 1, 4, 5, 6, 12, 13, 18, 21 nuo šių metų birželio mėnesio reguliariai jį pildo nafta, o „New Legend“ savo ruožtu perpila naftą į kitus laivus.
„Schemos“ pažymi, kad visi tanklaiviai, kurie tokiu būdu tiekia naftą į Europą, priklauso „Volga Shipping“, kurią valdo turtingiausias Rusijos žmogus Vladimiras Lisinas.
Nuo balandžio 17 d. ES uždarė savo uostus su Rusijos vėliavomis plaukiojantiems laivams. Birželio mėnesį ES susitarė įvesti dalinį Rusijos naftos embargą. Iki kitų metų pradžios ES šalys turėtų nustoti pirkti jūra gabenamą naftą.
Turtingiausiu pagal „Forbes“ sudarytą sąrašą Rusijos žmogumi laikomo V.Lisino turtas vertinamas 18,4 mlrd. dolerių. Skirtingai nei daugeliui kitų Rusijos oligarchų, prasidėjus karui Ukrainoje, jam nebuvo taikomos ES, JAV ir Jungtinės karalystės sankcijos. Tik Australija jam nustatė apribojimus.