Tęsiant senovinę tradiciją, pagal kurią mažos mergaitės yra garbinamos kaip „gyvosios deivės“, Trishna Shakya per ceremoniją ketvirtadienį bus paskelbta naująja Kumare ir iš savo namų persikraustys į rūmus Katmandu Durbaro aikštėje. Ten ja rūpinsis specialiai paskirti prižiūrėtojai.
Trishna buvo išrinkta iš keturių kandidačių, antradienį naujienų agentūrai AFP sakė Kumarei patarnaujantis hinduistų šventikas Uddhavas Manas Karmacharya.
„Savo vietą Kumarės soste ji užims mums atlikus maldas ir tantrinius ritualus“, – sakė jis.
Kai tik bus paskelbta gyvąja deive, T.Shakya, kuri kaip ir jos pirmtakės priklauso Katmandu slėnio autochtonų nevarų bendruomenei, iš savo naujųjų namų galės išeiti tik 13 kartų per metus, per tam tikras šventes.
Per šventes aprengta apeiginiais drabužiais, su įmantriu makiažu, ji bus nešiojama Katmandu gatvėmis, kur ją garbins žmonės.
Būdama lauke Kumarė, laikoma hinduistų deivės Taledžu įsikūnijimu, yra tik nešiojama, nes jos kojos negali paliesti žemės.
Kumarės išrinkimo kriterijai yra labai griežti: tarp jų yra virtinė fizinių požymių, tokių kaip nepažeistas kūnas, „liūto“ krūtinė ir „elnio“ šlaunys.
Kumarės išrinkimo kriterijai yra labai griežti: tarp jų yra virtinė fizinių požymių, tokių kaip nepažeistas kūnas, „liūto“ krūtinė ir „elnio“ šlaunys.
Net jei mergaitė atitinka visus fizinius reikalavimus, ji dar turi įrodyti savo drąsą, pavyzdžiui, nepravirkti pamačiusi paaukotą buivolą.
Šioje nevarų tradicijoje yra susilieję hinduizmo ir budizmo elementai, o pačios svarbiausios Kumarės atstovauja visoms trims buvusioms Katmandu slėnio karalystėms: Katmandu, Patanui ir Baktapurui.
Ši praktika istoriškai buvo glaudžiai susijusi su karališkąja šeima, bet nenutrūko ir 2008 metais panaikinus hinduistinę Nepalo monarchiją.
Tradiciją kritikuoja vaikų teisių gynėjai: anot jų, iš Kumarių atimama vaikystė, o jų izoliavimas nuo visuomenės trukdo šių mergaičių švietimui ir vystymuisi.
2008 metais Nepalo Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad Kumarės turėtų mokytis, ir dabar jos yra mokomos rūmuose, kuriuose gyvena ir kur joms leidžiama laikyti egzaminus.
Daugelis buvusių Kumarių yra kalbėjusios apie problemas, patiriamas mėginant vėl integruotis į visuomenę po titulo praradimo.
Dabar Kumarės statuso netenkanti Matine Shakya „gyvąja deive“ tapo 2008 metais, taip pat būdama trejų.
Mergaičių, kurias kandidatėmis į Kumares iškelia jų šeimos, skaičius pastaraisiais metais mažėjo.