Nepaliečių premjeru vėl tapo buvęs partizanų lyderis

Nepalo prezidentė sekmadienį trečią kartą paskyrė buvusį partizanų lyderį Pushpą Kamalą Dahalą ministru pirmininku, jo maoistų partijai po praėjusį mėnesį įvykusių rinkimų subūrus koaliciją.
Pushpas Kamalas Dahalas
Pushpas Kamalas Dahalas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Nepalas

P.K.Dahalas, geriau žinomas slapyvardžiu Prachanda arba „nuožmusis“, daugelį metų slapstėsi džiunglėse per 1996–2006 metų pilietinį karą Nepale, per kurį žuvo beveik 17 000 žmonių ir kuris lėmė monarchijos žlugimą.

Prezidentės Bidyos Devi Bhandari atstovas spaudai Sagaras Acharya naujienų agentūrai AFP sakė, kad ministru pirmininku paskirtas 68 metų P.K.Dahalas, kuris bus prisaikdintas pirmadienį 16 val. vietos (12 val. 15 min. Lietuvos) laiku.

Po 2006 metų taikos susitarimų P.K.Dahalas savo maoistų revoliucinį judėjimą pertvarkė į politinę partiją ir 2008–2009 bei 2016–2017 metais trumpai ėjo ministro pirmininko pareigas.

Lapkričio 20-ąją vykusiuose rinkimuose 29 mln. gyventojų turinčioje Himalajų šalyje 76-erių ministro pirmininko Shero Bahaduro Deubos valdančioji koalicija neteko daugumos, nors jo vadovaujamas Nepalo kongresas išliko didžiausia partija.

P.K.Dahalo maoistų partija CPN dabar sudarė aljansą su kita komunistų politine jėga CPN (UML) – prieš skilimą jos buvo viena partija – ir dar šešiomis partijomis, įskaitant televizijos laidų vedėjo Rabi Lamichhane naująją Nacionalinę nepriklausomą partiją.

R.Lamichhane, kuriam kadaise priklausė Guinnesso rekordas už ilgiausią pokalbių laidą, trukusią daugiau nei 62 valandas, buvo vienas iš daugiau nei 30 nepriklausomų ir mažųjų partijų kandidatų, kurie po rinkimų pateko į parlamentą, kilus nusivylimui senstančiu Nepalo politiniu elitu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis