Sprendžiant iš užsakymų, pateiktų bendrovei „Air Charter Service“ (ACS), kuri, be kita ko, organizuoja privačių lėktuvų nuomą, kelionės privačiu lėktuvu patogumas ir komfortas yra svarbiau už nerimą dėl paliekamo per didelio anglies pėdsako.
Prieš renginį bendrovė prognozavo, kad oro uostuose netoli Davoso Šveicarijos Alpėse privatūs lėktuvai per forumo savaitę nusileis beveik 1,5 tūkst. kartų.
Pernykščio forumo metu privačių lėktuvų skrydžių buvo užfiksuota daugiau kaip 1,3 tūkstančio. Skrydžių skaičius šiemet padidėjo, nors prieš maždaug savaitę paskelbta pasaulio įtakingųjų apklausa parodė, jog klimato kaitą jie laiko didžiausia rizika pasaulio ekonomikai.
Svetainėje „privatefly.com“ paskelbtame tinklaraščio įraše buvo prognozuota, kad su renginiu susijusių privačių skrydžių skaičius bus dar didesnis – buvo skaičiuojama, kad vietos oro uostuose tokie lėktuvai tūps ir kils apie 2 tūkst. kartų.
Ir nors dauguma dalyvių, išlipę iš lėktuvų, pavyzdžiui, už 2–3 valandų kelio nuo Davoso nutolusiame Ciuricho oro uoste, kelionę paprastai tęsia automobiliu ar traukiniu, nemažai didžiųjų bendrovių generalinių direktorių ir vyriausybių vadovų naudojasi sraigtasparniais, kad sutaupytų laiko.
Pasak ACS privačių lėktuvų skyriaus direktoriaus Andy Christie, privačių lėktuvų paklausa per Davoso forumo savaitę būna gerokai didesnė negu per kitus renginius, per kuriuos privačios aviacijos sektorius taip pat sulaukia daug užsakymų, pavyzdžiui, per Supertaurės varžybas ar Čempionų lygos finalą.
„Buvome gavę užsakymų iš tokių tolimųjų regionų ir šalių kaip Honkongas, Indija ir JAV. Joks kitas įvykis nepasižymi tokiu pasauliniu mastu“, – pažymėjo A. Christie savo pareiškime.
Negana to, vis labiau įsivyrauja tendencija rinktis brangesnius ir didesnius privačius orlaivius, tokius kaip „Gulfstream GV“ ir „Bombardier Global Express“.
„Iš dalies tai lemia dideli atstumai, tačiau negalime atmesti prielaidos, jog konkuruojantys verslininkai stengiasi nenusileisti vienas kitam“, – sakė A.Christie.
PEF organizatoriai tikina, kad kasmet rengiamas forumas jų pastangomis būna ekologiškai tvarus, nes privačių lėktuvų išmetamas anglies dioksido kiekis kiek įmanoma sumažinamas vietoje įgyvendinamomis iniciatyvomis.
„Savo verslo partnerius ir kitus dalyvius skatiname prisijungti [prie šių priemonių]“, –naujienų agentūrai AFP praėjusią savaitę pareiškė PEF visuotinių viešųjų gėrybių skyriaus vadovė Dominique Waughray.
„Dauguma nusileidžiančių privačių orlaivių iš tikrųjų atskraidina vyriausybių pareigūnus, nes pagal Vienos konvenciją oro transportas yra efektyviausias ir saugiausias būdas dalyviams atvykti į tokį renginį“, – pažymėjo ji.
„Taigi tai yra tam tikras saugumo aspektas, bet mes vis vien esame pajėgūs kompensuoti jo poveikį.“