Dėl galimo alkoholinių gėrimų stygiaus parduotuvėse įspėjo Jungtinės Karalystės vyno ir spirito prekybos asociacija. Praėjusią savaitę ji išsiuntė laišką šalies transporto sekretoriui Grantui Shappsui.
Kaip nurodoma CNN interneto svetainėje publikuotame straipsnyje, laišką pasirašė 48 asociacijos nariai, taip pat ir šampano bei konjako gamintojas Moet Hennessy, priklausantis prabangos prekių grupei LVMH ir įmonei Laurent-Perrier.
„Mūsų verslams tai yra neatidėliotinas klausimas ir būtina, kad vyriausybė imtųsi neatidėliotinų veiksmų bei padėtų sušvelninti vairuotojų trūkumo krizės poveikį prieš Kalėdų laikotarpį“, – teigiama laiške.
Tikimasi pagalbos nukreipiant krovinius iš uostų, sprendimų dėl greitesnių krovininių transporto priemonių vairavimo egzaminų ir licencijų.
Asociacija taip pat ragina vyriausybę metams pratęsti laikiną vizų programą, kas prisidėtų prie vairuotojų trūkumo problemos sprendimo. Trijų mėnesių programa nustos galioti kitų metų vasario 28 dieną.
„Jau dabar pastebime didelius vyno ir spiritinių gėrimų pristatymo vėlavimus, o tai didina išlaidas ir riboja Jungtinės Karalystės vartotojams prieinamų produktų asortimentą“, – sakoma šalies vyno ir spirito prekybos asociacijos generalinio direktoriaus Mileso Beale'o pranešime.
Jungtinės Karalystės parlamento užsakytas tyrimas parodė, kad 2019 metais 54 procentai suaugusių šalies gyventojų nurodė bent kartą per savaitę vartojantys alkoholį, sakoma CNN straipsnyje.
Asociacija skelbia, kad kai kuriems jos nariams importuoti vyną ir kitus alkoholinius gėrimus užtrunka iki penkių kartų ilgiau nei prieš metus.
Taip pat pažymima, kad gėrimų importuotojams vežėjai perkėlė kaštus, išaugusius dėl didesnių atlyginimų vairuotojams.
Vyną platinančios bendrovės „Kingsland Drinks“ generalinis direktorius Edas Bakeris sako, kad įmonė kasmet pripildo apie 185 milijonus butelių vyno – maždaug vieną iš aštuonių butelių, išgeriamų Jungtinėje Karalystėje.
E.Bakeris aiškina, kad vėluojant pristatymams, labai paklausios vietos konteineriuose geležinkelių mazguose.
„Paprastai tikėtumės turėti 80–100 rezervuarų, tačiau šiuo metu jų gali būti nuo 10 iki 20. Tai riboja į mūsų gamyklą patenkančių gėrimų kiekį, trūksta sunkvežimių vairuotojų“, – teigia E.Bakeris.
Jungtinės Karalystės vyriausybė išplatintame pranešime, kaip skelbia CNN, nurodė, kad per šias Kalėdas nesitiki alkoholio tiekimo sutrikimų.
Krovininių automobilių vairuotojų trūkumas anksčiau šiemet Jungtinėje Karalystėje sukėlė degalų krizę.
Dėl COVID-19 pandemijos sutrikusioje tiekimo grandinėje ir darbuotojų trūkumo, kurį iš dalies lėmė šalies pasitraukimas iš Europos Sąjungos, prekybos centrai taip pat susidūrė su sunkumais apsirūpinant prekėmis.
Dalis darbuotojų iš Europos Sąjungos šalių po „Brexit“ išvyko iš Jungtinės Karalystės.
Šalies ūkiai, maisto perdirbimo gamyklos ir krovinių gabenimo įmonės nebegali samdyti darbuotojų iš Europos Sąjungos dėl naujų imigracijos taisyklių.
Vyriausybė išdavė 5 tūkstančius laikinųjų vizų užsienio vairuotojams.
Tačiau Jungtinės Karalystės vežėjų keliais asociacija skaičiuoja, kad tam, jog patenkintų paklausą, šaliai reikia 100 tūkstančių daugiau vairuotojų.
CNN straipsnyje teigiama, kad ūkininkai, bankininkai, mažmenininkai, logistikos įmonės ir restoranai įspėjo vyriausybę, jog dėl po išstojimo iš Europos Sąjungos įvestų griežtesnių imigracijos taisyklių sunku rasti darbuotojų ir išlaikyti verslą.