Nuo 2022-ųjų pradžios migrantų, plaukusių per centrinę Viduržemio jūros dalį, padvigubėjo

Europos sienų ir pakrančių apsaugos agentūra „Frontex“ penktadienį pranešė, kad 2023 metais, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, per centrinę Viduržemio jūros dalį į Europos Sąjungą patekusių migrantų skaičius išaugo daugiau nei dvigubai.
Migrantai išsilaipina Ispanijos pakrantėje, perplaukę Viduržemio jūrą iš Maroko
Migrantai išsilaipina Ispanijos pakrantėje, perplaukę Viduržemio jūrą iš Maroko / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius ES šalys nustatė daugiau kaip 50 300 neteisėtų atvykimų šiuo maršrutu, o tai yra „didžiausias skaičius, užfiksuotas nuo 2017 metų“, sakoma agentūros pranešime.

„Centrinė Viduržemio jūros dalis tebėra pagrindinis migracijos į ES maršrutas“, – pridūrė „Frontex“, teigdama, kad 2023 metais beveik pusė visų užregistruotų neteisėtų atvykimų vyko per ją.

Iš viso „Frontex“ buvo pranešta apie 102 000 atvykėlių šiuo maršrutu, t. y. 12 proc. daugiau nei prieš metus.

Antroje vietoje pagal aktyvumą buvo maršrutas per Vakarų Balkanus, kuriuo atvyko daugiau kaip 30 700 asmenų, t. y. 25 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, pranešė „Frontex“.

„Frontex“ teigė, kad visuose migracijos maršrutuose, išskyrus centrinę Viduržemio jūros dalį, migrantų skaičius taip pat sumažėjo – nuo 6 proc. vakarinėje Viduržemio jūros dalyje iki 47 proc. vakarinėje Afrikos dalyje.

Agentūros teigimu, šis sumažėjimas „daugiausia susijęs su ilgai trunkančiomis blogomis oro sąlygomis, dėl kurių ir taip pavojingos kelionės netinkamais plaukioti laivais tapo dar rizikingesnės“.

Tačiau ji pridūrė, kad migracijos spaudimas regione išlieka didelis.

„Artimiausiais mėnesiais galime tikėtis aktyvesnės kontrabandininkų veiklos regione“, – sakė „Frontex“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis