Nuo „Spotify“, „Ryanair“ iki „Lietuvos geležinkelių“: prie raginimo dalyvauti EP rinkimuose jungiasi ir verslas

Antradienį Lietuvoje prasidėjo išankstinis balsavimas Europos Parlamento rinkimuose. Oficiali rinkimų diena mūsų šalyje – birželio 9 diena. Nepamiršti, kad šią savaitę visoje Europos Sąjungoje vyksta, politologų teigimu, vieni svarbiausių rinkimų į EP per visą bendrijos istoriją, ragina ne tik kandidatai, institucijos, bet ir verslas.
„Ryanair“ skatina balsuoti EP rinkimuose
„Ryanair“ skatina balsuoti EP rinkimuose / Bendrovės nuotr.

Ragina pasaulinės kompanijos

Štai Vokietijos „Lufthansa“ grupė išplėtė 2019 m. rinkimų kampanijoje vykdytų veiksmų mastą, įtraukdama dar vieną lėktuvą. Pagrindinė šios bendrovės žinutė – „Taip Europai“. Keturi „Lufthansa Airlines“, „Austrian Airlines“, „Brussels Airlines“ ir „Eurowings“ lėktuvai padabinti minėtu šūkiu. Akcija pristatyta gegužės viduryje, o tai padaryti padėjo ir pati EP pirmininkė Roberta Metsola.

Prie raginimų balsuoti EP rinkimuose prisijungė ir kita Europos oro linijų bendrovė – „Ryanair“. Pristatydami šią kampaniją bendrovės vadovai pažymėjo, kad didžiulis pigių skrydžių, kuriais keliaujama po ES, augimas nebūtų įmanomas be bendrosios rinkos sėkmės ir oro transporto sektoriaus liberalizavimo.

„Ryanair“ atstovai mano, kad gyvybiškai svarbu, jog ES piliečiai balsuotų EP rinkimuose birželio 6–9 dienomis ir pareikštų tvirtą paramą ES bendrajai rinkai bei tolesniam pigių skrydžių ir turizmo darbo vietų Europos regionuose augimui ir plėtrai.

Rinkėjus Europoje ir Lietuvoje nepamiršti EP rinkimų ragina ir švedų gigantas „Spotify“. Bendrovė visoje ES vykdo kampaniją „Play Your Part, Europe!“. Tai specialiai EP rinkimų progai sudarytas grojaraštis, kuriame yra 54 ES valstybių atlikėjų kūriniai, tarp jų ir Silvester Belt. „Spotify“ komanda rašo, kad šis grojaraštis, kurį iki šiol klausė jau 30 mln. žmonių, palydės iki balsadėžių.

Dalyvauti EP rinkimuose ragina ne tik Europos bendrovės, bet ir kompanijos iš JAV. Pavyzdžiui, „Apple“ yra naujas kompanijos EE24 partneris. Ji straipsnyje programėlių parduotuvėje „App Store“ reklamuoja rinkimų datą ir EP programėles, tokias kaip „EU charter“ ir „Citizens' App“. Ten minimos ir kitos programėlės, pavyzdžiui, naujienų ir pavėžėjimo paslaugų, kad padėtų rinkėjams nuvykti į balsavimo vietas ir sužinoti rinkimų rezultatus.

Prie iniciatyvos informuoti ES rinkėjus taip pat prisideda ir „Coca-Cola Europe“. Jos vadovai tvirtina, kad bendrovė įsipareigojusi stipriai ir klestinčiai Europai, todėl jie padeda skleisti žinią apie balsavimo svarbą ir skelbia: „Yra pasirinkimų. Pasirinkimas priklauso jums.“

Lietuvoje – akcentavimas, kad gali balsuoti bet kur

Savo ruožtu Lietuvoje prie kampanijos, skatinančios dalyvauti EP rinkimuose, prisijungė ir „Lietuvos geležinkeliai“. Šią idėją jiems pasiūlė Europiečių judėjimas (asociacija „European Movement Lithuania“) – nevyriausybinė organizacija, siekianti puoselėti ir skleisti ES vertybes Lietuvoje bei prisidėti prie pilietinės visuomenės įtraukimo į ES sprendimų priėmimo procesus.

Šios organizacijos vykdančioji direktorė Laura Tatarėlytė sako, kad idėja viešinti EP rinkimus kilo suvokiant, jog jie yra vieni svarbiausių rinkimų, nulemsiantys visos Europos ateitį ir ES politikos formavimą artimiausius penkerius metus.

„Būtent Europos Parlamente bus sprendžiami Lietuvai ir visai Europai svarbūs klausimai – paramos Ukrainai, ES plėtros Rytuose, ES saugumo ir gynybos politikos, migracijos. Tad itin svarbu, kad priimant sprendimus ES lygiu būtų girdimas ir Lietuvos balsas. Todėl privalome išrinkti aktyvius, ES politikoje patyrusius politikus, gebančius tinkamai atstovauti Lietuvos ir visos ES strateginiams interesams bei ginantiems laisvę, demokratiją ir vieningos Europos vertybes“, – sako L.Tatarėlytė.

Anot jos, „Lietuvos geležinkeliams“ viešinti kvietimą dalyvauti EP rinkimuose organizacija pasiūlė pirmiausia todėl, kad šia akcija norima atkreipti keliaujančių, toliau nuo namų esančių rinkėjų dėmesį ir informuoti apie galimybę balsuoti bet kurioje rinkimų apylinkėje, nepriklausomai nuo registracijos vietos.

„Su „Lietuvos geležinkeliais“ esame bendradarbiavę kitų projektų metu, tad labai džiaugiamės, kad ir prie šios mūsų idėjos įgyvendinimo „Lietuvos geležinkeliai“ prisideda pasidalydami savo turimais ekranais didžiųjų Lietuvos miestų stotyse ir traukiniuose“, – tvirtino Europiečių judėjimo vadovė.

Ji taip pat pabrėžė, kad tyrimai rodo, jog kas trečias Lietuvos rinkėjas neplanuoja dalyvauti EP rinkimuose, o kaip parodė ankstesni metai, faktinis rinkėjų aktyvumas būna daug mažesnis. Tad esamų geopolitinių iššūkių kontekste šia iniciatyva norima pakviesti visus pasinaudoti galimybe prisidėti prie vieningos ir saugios Europos kūrimo.

„Svarbu domėtis, dalyvauti, nes šiuose rinkimuose mūsų balsas – mūsų ginklas Europos pergalei“, – akcentavo L.Tatarėlytė ir pridūrė, kad kitose ES šalyse matomos panašios kampanijos ir tarptautinių bendrovių įsitraukimas į raginimą dalyvauti EP rinkimuose atskleidžia, jog stipri ir vieninga ES yra svarbi daugeliui: tiek pilietinei visuomenei, tiek verslui.

Europos Parlamento biuras taip pat prisideda prie raginančių balsų dalyvauti EP rinkimuose ir dalijasi nuotaikingu klipu, kviečiančiu nešvaistyti savo balso.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis