Šio regiono ir visos šalies pareigūnai iš pradžių manė, kad susidūrus su tokio masto audra mažai ką buvo galima padaryti.
Tačiau analizuojant, kaip tą dieną reagavo valdžios institucijos – remiantis vyriausybės dokumentais, interviu su ekspertais ir Kinijos naujienų tarnybų pranešimais – matyti, kad metro sistemos projektavimo trūkumai ir lemtingos klaidos beveik neabejotinai prisidėjo prie mirčių tunelyje.
Džengdžou tragedija yra pamoka kitiems didmiesčiams šioje klimato kaitos epochoje, įskaitant Niujorką, kuris rugsėjo 1 dieną buvo uždaręs savo metro dėl kur kas silpnesnio lietaus.
Potvynis Džengdžou parodė, kokių iššūkių pasaulinis atšilimas kelia Kinijos pastarųjų keturių dešimtmečių „go-go“ plėtros modeliui.
Nelaimė aštrina klausimą, ką Kinijos miestų infrastruktūra, įskaitant metro, gali padaryti, kad užkirstų kelią nelaimėms, nes ekstremalūs orai smogia vis dažniau. Džengdžou metro vėl pradėjo veikti tik praėjusį sekmadienį.
„Mums, žmonėms, reikia išmokti šokti su vilkais ir išgyventi esant ekstremaliems orams ir klimatui, – sakė Pekine esančio Kinijos žemės ūkio universiteto nelaimių ir ekstremalių situacijų valdymo profesorius Kongas Fengas. – Šiuo metu neturime gero būdo sustabdyti tai, kas vyksta.“